روش تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی ، بوش ، سامسونگ ، دوو و...
۲۶ خرداد ۱۴۰۲

نحوه تخلیه آب ماشین ظرفشویی به صورت دستی

در پایان چرخه شستشو درب ماشین ظرفشویی تان را باز می کنید و دریایی از آب کثیف و کف می بینید. قبل از این که زانوی غم به بغل بگیرید که ماشین ظرفشویی تان خراب شده است، به یاد داشته باشید که می توانید ظرفشویی تان را به صورت دستی تخلیه کنید.

اما چگونه آب ماشین ظرفشویی مان را تخلیه کنیم ؟ خب، ما امروز در این مقاله به صورت کامل روش تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی ، بوش ، سامسونگ ، دوو و… را شرح داده ایم!

این مقاله توسط تیم تکنسین‌های تعمیر ماشین ظرفشویی تعمیراتو۲۴ تهیه شده است.

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟

  1. ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و ظروف آن را خالی کنید.
  2. آب را به کمک یک ظرف خالی کرده و نم کف دستگاه را به کمک یک دستمال بگیرید.
  3. فیلتر تخلیه کف دستگاه را تمیز کنید.
  4. در انتها دکمه Cancel را برای چند ثانیه نگه دارید تا مکانیزم تخلیه فعال شود. اگر مشکل برطرف نشد، به خواندن ادامه دهید. روش‌های دیگر تخلیه دستی را برای شما آورده‌ایم.

همیشه این احتمال وجود دارد که ماشین ظرفشویی تان در اواسط چرخه شستشو متوقف شود؛ برای تخلیه، کافیست دکمه تخلیه ظرفشویی را فشار دهید.

معمولا در اکثر دستگاه‌ها شما می توانید دکمه cancel (دکمه تخلیه ظرفشویی) روی کنترل پنل را برای ۳ ثانیه نگه دارید تا مکانیزم تخلیه مجددا فعال شود.

تماس با تعمیراتو 24

۱- آب را به صورت دستی خالی کنید.

بعد از قطع کردن برق ظرفشویی و برداشتن ظروف، مهم است که آب کف ظرفشویی را به صورت دستی تخلیه کنید. اگر گرفتگی رخ داده باشد، هیچ راهی برای خروج آب از طریق شلنگ تخلیه وجود ندارد.

آب کف ظرفشویی را با یک لیوان یا کاسه بردارید و بقیه آب را با یک دستمال بگیرید. در نهایت، می توانید فیلتر تخلیه را در پایین ظرفشویی تان ببینید.

۲- فیلتر تخلیه را برسی و تمیز کنید.

دومین روش تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی ، بوش ، سامسونگ ، دوو و… تمیز کردن فیلتر است. آیا می دانستید در کف ظرفشویی تان یک فیلتر قابل تمیز کردن وجود دارد؟ برای دسترسی به فیلتر، قفسه پایینی ظروف را خارج کنید. هر مدل دستگاه عملکرد متفاوتی دارد و شما باید بر اساس دفترچه راهنمای ظرفشویی خود پیش بروید.

با این حال، فیلتر اکثر ماشین ظرفشویی ها را می توانید با چرخاندن بر خلاف عقربه های ساعت باز کرده و خارج کنید. اطراف فیلتر را از نظر وجود تکه های بزرگ غذا یا چربی برسی کرده و تمیز کنید. اگر فیلتر خیلی کثیف است، آن را با آب داغ و شوینده به کمک یک مسواک تمیز کنید.

فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

۳- شکاف هوا را برسی کنید.

شکاف یا کلاهک هوا از ورود مجدد آب کثیف به ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند. با این حال همه ماشین ظرفشویی ها شکاف هوا ندارند، اگر دستگاه شما هم چنین است، این بخش را رد کنید.

قسمت بالای شکاف هوا را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را از نظر وجود زباله، غذا یا چربی برسی کنید.

۴- لوله فاضلاب آشپزخانه را برسی کنید.

ماشین ظرفشویی و آشپزخانه معمولا به یک فاضلاب متصل هستند. اگر لوله فاضلاب آشپزخانه تان مسدود شود، ممکن است آب به راحتی نتواند تخلیه شود. بوی بد و صدای گیر بودن از نشانه های گیر بودن مسیر فاضلاب است.

پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل، لوله فاضلاب آشپزخانه تان را چک کرده و اقدامات لازم را برای باز کردن آن انجام دهید.

از نمایندگی کمک بگیرید: تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران

۵- شلنگ تخلیه را برسی کنید.

یکی از مراحل مهم روش تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی ، بوش ، سامسونگ ، دوو و… شلنگ تخلیه است که بسیاری از اوقات جدی گرفته نمی شود. علاوه بر گرفتگی و آسیب شلنگ تخلیه، پیچ خوردگی هم می تواند علت تخلیه نشدن باشد.

به دقت به شلنگ تخلیه نگاهی بیاندازید و مطمئن شوید آسیبی وجود ندارد. پیچ خوردگی را با صاف کردن شلنگ برطرف کنید.

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی

۶- شلنگ تخلیه را تمیز کنید.

رایج ترین علت تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی بوش ، ال جی و…، گرفتگی یا مشکل در شلنگ تخلیه است. شیلنگ تخلیه یا به لوله فاضلاب زیر سینک و یا شکاف هوا متصل است.

یک دستمال و سطل زیر شلنگ تخلیه بگذارید. سپس شلنگ را جدا کرده و آن را برسی کنید. می توانید از یک سیم بلند برای برسی و تمیز کردن انسداد آن استفاده نمایید.

پس از تمیز کردن، شلنگ را به جای اصلی خود وصل کنید و آن را به خوبی محکم نمایید.

تعمیر ظرفشویی ال جی شما توسط نمایندگی!

۷- ماشین ظرفشویی را تست کنید.

خب، زمان تست فرا رسیده است! برق ماشین ظرفشویی را برگردانید و ماشین ظرفشویی را برای چند دقیقه روشن کنید. دکمه cancel را برای حداقل سه ثانیه نگه دارید تا مکانیسم تخلیه فعال شود. زمانی که صدای تخلیه به پایان رسید و ظرفشویی خاموش شد، درب ظرفشویی را باز کنید و داخل آن را برسی کنید. اگر آب راکدی در کف ظرفشویی نبود، شما ماموریت تان را به درستی به پایان رسانده اید!

کلام آخر

ما در این مقاله روش تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی ، بوش ، سامسونگ ، دوو و… را شرح دادیم. با این حال، خرابی پمپ تخلیه، گرفتگی شلنگ، شکاف هوا، فیلتر، پره های موتور و … را ممکن است در خانه نتوان تعمیر کرد. وقت آن است که با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید. ممکن است مشکلات پیچیده تری مثل سوختگی برد، گرفتگی پمپ و یا مشکل در شناور وجود داشته باشد که نیاز به رسیدگی حرفه ای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری