ارور CD ظرفشویی ال جی
۲۲ بهمن ۱۴۰۲

ارور CD در ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال‌جی ممکن است گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو شود که با ظاهرشدن کدهای خطا روی نمایشگر آن مشخص می‌شوند. یکی از این کدهای خطا، ارور CD در ماشین ظرفشویی ال جی است که به معنای خنک‌سازی بعد از خشک‌کن (Cool dry) است. در این مقاله از سایت تعمیراتو۲۴ قصد داریم به بررسی دلیل ظاهرشدن این علامت و راه‌های رفع آن بپردازیم.

علت ارور cd در ماشین ظرفشویی ال جی + راه کار سریع

علامت cd ارور نیست بلکه یک اطلاع رسانی از اتمام کار ماشین ظرفشویی و پس از آن دستگاه شروع به خشک کردن ظروف و محفظه داخلی می کند. اما اگر بعد از اتمام کار ظرفشویی محفظه خشک نشد موارد زیر را بررسی کنید:

دلایل خشک نکردن ظروف بعد از نمایش ارور Cdراه کار سریع
قرارگیری نادرست ظروف در ماشین ظر‌شوییبروشور دستگاه را مطالعه کرده و ظروف را به درستی در ماشین ظرفشویی قرار دهید
تنظیمات نادرست ماشین ظرفشوییتنظیمات را باتوجه‌به نوع ظروف و میزان آلودگی آن‌ها انتخاب کنید
احتمال خرابی هیت پمپتماس با تکنسین متخصص
نبود مایع جلادهندهریختن مایع جلادهنده در مخزن, قبل از شروع کار ظرفشویی
مشکل در موتور فن دریچه هواتعمیر یا تعویض فن دریچه هوا

ارور CD در ماشین ظرفشویی ال جی به چه معنی است؟

ارور cd در ماشین ظرفشویی ال‌جی به معنای خنک‌ سازی بعد از خشک‌ کن (Cool dry) است و یک ایراد نیست. این علامت زمانی روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود که شستشوی ظروف به پایان رسیده و دستگاه در حال خشک‌کردن آن‌ها و محفظه داخلی خود است. این عملیات می‌تواند تا چهار ساعت طول بکشد و در طول آن دستگاه با استفاده از هوای گرم و سرد ظروف و محفظه را خشک می‌کند.

این عملیات به افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش ریسک ایجاد زنگ و باکتری کمک می‌کند. این علامت نشان‌دهنده اتمام کار دستگاه نیست و فقط یک اطلاع‌رسانی است. شما می‌توانید در هرزمانی که بخواهید ظروف را از داخل دستگاه بردارید و از آن‌ها استفاده کنید. اما توصیه می‌شود که ظروف را در داخل دستگاه بگذارید تا عملیات خشک‌کن به طور کامل انجام شود و ظروف بهترین وضعیت را داشته باشند. ظاهر شدن ارور cd طبیعی است، اما این امکان وجود دارد که با پس از ظاهر شدن آن دستگاه ظروف و محفظه را خشک نکند.

ارور cd در ظرفشویی ال جی
ارور cd در ظرفشویی ال جی

چه زمانی ظاهرشدن ارور Cd نگران‌کننده خواهد بود؟

به‌طورکلی، معمولا ظاهر شدن ارور CD ظرفشویی ال جی نیازی به نگرانی ندارد و نیازی به تعمیر یا تغییر قطعه ندارد. اما در برخی موارد ممکن است این ترور نشان‌دهنده یک مشکل فنی در دستگاه باشد. برخی از این موارد عبارت‌اند از:

  • اگر دستگاه ظروف و محفظه را خشک نکند یا ظروف خیس باقی بمانند. در این صورت ممکن است یکی از قطعات دستگاه مثل هست پمپ، موتور فن یا دریچه هوا خراب باشد.
  • اگر علامت CD در ماشین ظرفشویی ال جی بیش از چهار ساعت روی نمایشگر باقی بماند یا بعد از خاموش شدن دوباره ظاهر شود. در این صورت ممکن است یکی از سنسورهای دستگاه مثل سنسور درب یا سنسور دما خراب باشد. در هر یک از این موارد، باید به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید و از تلاش برای تعمیر خود دستگاه خودداری کنید. زیرا ممکن است باعث بدتر شدن مشکل یا آسیب‌دیدن قطعات دیگر شوید.
  • اگر این علامت پس از چند ساعت پاک نشد، پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر ظرفشویی ال جی خود با نمایندگی تماس حاصل کنید.
تماس با تعمیراتو 24

دلایل خشک نکردن ظروف بعد از نمایش ارور Cd در ظرفشویی ال جی

در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل را بررسی می‌کنیم:

• قرارگیری نادرست ظروف در ماشین ظر‌فشویی

یکی از عواملی که می‌تواند باعث ایجاد ارور cd در ماشین ظرفشویی و عدم خشک‌شدن ظروف شود، چیدمان نادرست ظروف در داخل دستگاه است. این مسئله ناشی از خطای شماست و نشان‌دهنده یک مشکل فنی در ماشین ظرفشویی نیست. اگر ظروف را به شکل مناسب در محفظه ماشین ظرفشویی قرار ندهید، نمی‌توانید از خشک‌کن دستگاه استفاده کنید. ما در راهنمای استفاده از ظرفشویی ال جی، راه‌های صحیح چیدمان ظروف در ماشین ظرفشویی را آموزش داده‌ایم.

• تنظیمات نادرست ماشین ظرفشویی

یکی از عواملی که می‌تواند باعث بروز ارور cd در ماشین ظرفشویی و عدم خشک‌شدن ظروف شود، انتخاب تنظیمات نامناسب توسط کاربر است. تنظیمات ماشین ظرفشویی برنامه‌های مختلفی را برای شستشو و خشک‌کردن ظروف در اختیار شما قرار می‌دهند. اما بعضی از این برنامه‌ها فاقد مرحله خشک‌کردن هستند. اگر شما تنظیمات را روی این برنامه‌ها تنظیم کنید، ارور cd در ماشین ظرفشویی ظاهر می‌شود، اما ظروف و محفظه خشک نمی‌شوند؛ بنابراین برای جلوگیری از این مشکل، باید تنظیمات را باتوجه‌به نوع ظروف و میزان آلودگی آن‌ها انتخاب کنید.

ارور cd در ظرفشویی ال جی
ارور cd در ظرفشویی ال جی

• احتمال خرابی هیت پمپ

هیت پمپ یکی از قطعات مهم فنی در ماشین ظرف‌ویی است که وظیفه گرم کردن آب برای شستشوی بهتر ظروف و خشک‌کردن نهایی آن‌ها را دارد. اگر این قطعه کار نکند یا خراب شود، ممکن است اررور cd در ماشین ظرفشویی ظاهر شود و ظروف خشک نشوند. چون آب گرم نمی‌شود و نمی‌تواند چربی‌ها و آلودگی‌های ظروف را برطرف کند. در این حالت، باید هیت پمپ را با یک قطعه سالم عوض کنید.

درخواست سرویسکار فوری

• نبود مایع جلادهنده

یکی از مواد شوینده‌ای که در مایع ظرفشویی استفاده می‌شود، جلادهنده یا براق‌کننده نام دارد. این ماده باعث می‌شود که ظروف سریع‌تر خشک شوند و لکه‌های آب روی آن‌ها نماند. اما این ماده باید قبل از شروع شستشو در ماشین ظرفشویی ریخته شود. در غیر این صورت، ممکن است ارور cd در ماشین ظرفشویی ظاهر شود و نشان دهد که ظروف خشک نشده‌اند. این ارور یک اطلاع‌رسانی است و نیازی به تعمیر دستگاه ندارد.

آموزش ریختن مایع جلا در ماشین ظرفشویی ال جی:

• مشکل در موتور فن دریچه هوا

یکی از قطعات مهم فنی که برای خشک‌کردن ظروف در ماشین ظرفشویی لازم است، موتور فن دریچه هوا نام دارد. اگر این قطعه کار نکند یا خراب شود، ممکن است علامت CD در ماشین ظرفشویی ال جی ظاهر شود و ظروف خشک نشوند. این موتور فن باعث می‌شود که هوا در داخل محفظه دستگاه جریان پیدا کند. اگر این جریان هوا قطع شود، ظروف و محفظه خشک نمی‌شوند. ایراد در موتور فن دریچه هوا هم می‌تواند علت ایجاد ارور CD ظرفشویی ال جی باشد.

بررسی انواع ارور در ماشین ظرفشویی

اررورcd ظرفشویی ال‌جی یکی از کدهای خطایی است که در این دستگاه ممکن است ظاهر شود. دستگاه‌های هوشمند و پیشرفته امروزی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که هر مشکل و نقصی را با کدی خاص نمایش می‌دهند. بنابراین هر اروری که در ماشین ظرفشویی نشان داده می‌شود، دلیل مشکل را به ما می‌گوید. معمولاً این کدهای خطا یا ارور در بروشور دستگاه موجود هستند و علت هرکدام شرح داده شده است.

برای مثال زمانی که برق ناپایدار باشد، کد PF روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. درصورتی‌که آب ماشین ظرفشویی از دستگاه خارج نشود، شما ارور OE ظرفشویی ال جی را رو صفحه‌نمایش مشاهده خواهید کرد. البته باید بدانید که این کدها را باید جدی بگیرید. در اکثر موارد برای حل کدهای خطای ماشین ظرفشویی، نیازی به تعمیرکار مجرب نیست. روش حل بسیاری از این کدها در بروشورها توضیح داده شده است. اما گاهی ممکن است کد خطا حل نشود. در این صورت باید با تعمیرکار متخصص و باتجربه ارتباط برقرار کنید.

سخن پایانی

علامت CD در ماشین ظرفشویی ال جی یک کد خطای رایج نیست که نشان‌دهنده مشکل فنی در دستگاه باشد. این ارور به این معنی است که شستشوی ظروف به پایان رسیده و دستگاه در حال خشک‌کردن آن‌ها و محفظه داخلی است. پس از دیدن این ارور نیازی به نگرانی نیست شما می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، در را باز کنید و ظروف را بیرون بیاورید.

توصیه می‌شود که تا زمانی که علامت cd روی نمایشگر است، در را باز نکنید تا از ورود هوای سرد به داخل محفظه و ایجاد تراوش روی ظروف جلوگیری کنید. گاهی ممکن است به دلیل خرابی موتور فن دریچه هوا، هیت پمپ، تنظیمات نامناسب و غیره ظروف خشک نشوند. در این صورت بهتر است با متخصصین مجموعه تعمیراتو۲۴ تماس حاصل کنید.

منبع: LG.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری