عیب یابی ارور 3E ماشین لباسشویی سامسونگ
۹ دی ۱۴۰۲

ارور ۳E یا E3 ماشین لباسشویی سامسونگ

تاریخ به روز شدن مقاله:

ارور ۳E ماشین لباسشویی سامسونگ باعث می شود که شما نتوانید از دستگاه خود استفاده کنید. اگر با ارور ۳E یا E3 مواجه شدید، باید بدانید که این ارورها با خطای موتور درایو نیز شناخته می شوند. با ما در تعمیراتو۲۴، نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ همراه باشید تا علت و راه رفع ارور ۳E لباسشویی های سامسونگ را شرح دهیم.

عیب یابی ارور ۳E ماشین لباسشویی سامسونگ

پادکست آموزشی ارور ۳e لباسشویی سامسونگ

همکاران ما برای ارور ۳e لباسشویی سامسونگ پادکستی برای شما آماده کرده اند که در ادامه میتوانید از اطلاعات آن استفاده کنید.

علت ارور ۳E یا E3 لباسشویی سامسونگ + راهکار سریع

ارور ۳E ماشین لباسشویی سامسونگراهکار سریع
ترک خوردگی و شکستگی شفتتعویض یا تعمیر شفت
خرابی بلبرینگ دیگتعویض یا تعمیر بلبرینگ دیگ
خرابی سنسور هال (تاکومتر)تعویض یا تعمیر سنسور هال لباسشویی
خرابی برد کنترل لباسشوییتعویض قطعه توسط تکنسین متخصص
خرابی هیدروستات لباسشوییبررسی صحت عملکرد قطعه توسط تکنسین
خرابی پمپ تخلیه۱- بررسی موانع پمپ تخلیه و اطمینان از تخلیه صحیح لباسشویی
۲- سرویس منظم پمپ تخلیه
شکستگی لوله‌های آب۱- جلوگیری از سریز شدن آب در لباسشویی و برطرف کردن مشکلات ایجاد شده در لوله های لباسشویی
۲- استفاده از لوله های سالم و بدون ترک
خرابی درب لباسشوییچک کردن در و برطرف کردن مشکل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی
مشکلات سیم کشی۱- بررسی کابل‌ها و سیم‌های مرتبط با سنسورها و قطعات لباسشویی
۲- شستن سیم کشی و سوکت های موتور توسط  اسپری شستشوی برد
پر بودن بیش از اندازه لباسشوییاز پر کردن بیش از حد مخزن ماشین لباسشویی خودداری کنید تا سطح آب در مخزن به حداکثر نرسد.

علاوه بر این، فرسوده شدن موتور نیز می تواند باعث نمایان شدن کد خطای ۳E شود.

در ادامه، دیگر علت های ارور ۳E یا E3 در ماشین لباسشویی سامسونگ را برسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این ارور، مشکلی جدی است و باید توسط تکنسین برسی گردد.

معنی ارور E3 در ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

خطای E3 ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای سرریز آب است و به معنی نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی است. این ارور با عنوان خطای موتور درایو نیز شناخته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، زمانی که موتور دایرکت درایو لباسشویی، جریان الکتریکی زیادی بکشد، این کد خطا فعال می شود. به عنوان مثال، ممکن است یک جسم خارجی مانند یک قطعه شکسته از شفت، باعث انسداد چرخش دیگ شود. در نتیجه موتور کد خطای ۳E یا E3 را فعال کند.

گیر کردن موتور تنها یک نمونه است. دلایل متعددی وجود دارد که باعث نمایش این ارور لباسشویی سامسونگ می شوند. به طور کلی این علل به دو دسته تقسیم می شوند؛ مشکلات مکانیکی و مشکلات الکتریکی.

برای تعمیرات لباسشویی سامسونگ در نمایندگی، می‌توانید با ما تماس بگیرید و یا فرم پر کنید تا تکنسین‌های ما با ضمانت ۶ ماهه دستگاه‌تان را تعمیر کنند.

تماس با تعمیراتو 24

چه چیزی باعث خطای ارور ۳E لباسشویی سامسونگ می شود؟

  • ممکن است موتور به دلیل شستشوی بیش از حد لباس دچار مشکل شده است.
  • ممکن است سنسور هال موتور خراب شده یا متصل نباشد.
  • خطاهای مربوط به برق منبع تغذیه که با ماشین لباسشویی سامسونگ سازگار نیست.
  • جسم خارجی وارد موتور شده است.
  • معیوب شدن موتور دایرکت درایو لباسشویی

۱- ترک خوردگی و شکستگی شفت

در ماشین لباسشویی های سامسونگ، وظیفه شفت حمایت از درام است. این قسمت را در پشت لباسشویی پیدا می کنید و چندین بازو دارد که مستقیما روی درام پیچ می شود.

در طول چرخه شستشو، شفت درام را ثابت نگه می دارد و مانع لرزش ماشین لباسشویی می شود. متاسفانه، گاهی اوقات شفت با گذر زمان و استفاده مکرر، این بخش دچار مشکل می شود. با شکننده شدن فلز سازنده شفت، شکاف هایی روی آن ایجاد می شود که ممکن است باعث شکستن آن شود. بدون پایداری و حمایت شفت، موتور برای چرخاندن دیگ کار بسیار سختی خواهد داشت.

موتور ممکن است مجبور شود از جریان الکتریکی اضافی استفاده کند تا بتواند درام را به صورت موثری بچرخاند. این اتفاق موجب ظاهر شدن ارور E3 ماشین لباسشویی سامسونگ می گردد.

برای تعمیر مشکل شفت لباسشویی سامسونگ، کار سختی در پیش دارید. باید تمامی اجزای داخلی ماشین لباسشویی را خارج کنید تا بتوانید به شفت و دیگ ماشین لباسشویی دسترسی پیدا نمایید؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم از تکنسین کمک بگیرید.

ترک خوردگی شفت لباسشویی سامسونگ

۲- خرابی بلبرینگ دیگ

بلبرینگ ماشین لباسشویی بخش مهمی از ماشین لباسشویی هستند. دلیل حیاتی بودن آن ها این است که به دیگ اجازه میدهند حتی زمانی که به سرعت می چرخند، ایمن بمانند و حرکت نرمی داشته باشند. علاوه بر این، بلبرینگ های با کیفیت به دستگاه اجازه می دهند با کمترین نویز و صدا کار خود را انجام دهند.

به طور معمول، برای برسی و تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی باید پشت دستگاه را برسی کنید. این قطعات به اشکال متفاوتی یافت می شوند و ممکن است با گذر زمان، آسیب زیادی را متحمل گردند. با سایش و آسیب دیدن، بلبرینگ ها توانایی شان برای چرخش نرم و بی صدا از دست می دهند. با گذشت زمان، ممکن است وضعیت آن ها به حدی بد شود که اصلا نتوانند بچرخانند. موتور برای غلبه بر این موضوع، سعی می کند مقدار فزاینده ای جریان الکتریکی را جذب کند. این امر ممکن است در برخی موارد برای موتور بیش از حد باشد و در نتیجه شما با کد خطای E3 یا ۳E ماشین لباسشویی سامسونگ رو به رو شوید.

بلرینگ ماشین لباسشویی سامسونگ

۳- خرابی سنسور هال (تاکومتر)

سنسور هال که با نام سنسور موقعیت نیز شناخته می شود، قطعه ای است که چرخش ها را کنترل کرده و موتور لباسشویی را در موقعیت مکانی قرار می دهد. به بیان ساده این سنسور به لباسشویی کمک می کند تا موتور را در طول چرخه های شستشو، در سطح مناسبی نگه دارد.

سنسور هال، میدان های مغناطیسی را اندازه گیری کرده تا تعیین کند موتور چقدر سریع کار می کند. درست مانند قطعات دیگر، این بخش نیز با استفاده طولانی مدت مستعد خرابی خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است به اشتباه تشخیص دهد که موتور با حداکثر سرعت کار می کند، حتی اگر موتور در حالت استراحت باشد. در نتیجه با وجود این که دستگاه در وسط چرخه شستشو قرار دارد، هیچ نیرویی به موتور نمی رسد.

سنسور هال ماشین لباسشویی سامسونگ

برای این کار باید منبع آب و برق دستگاه را قطع کرده و پنل دسترسی پشتی را بردارید. برای شناسایی و مکان یابی بهتر، پیشنهاد می شود به دفترچه راهنمای لباسشویی سامسونگ خود مراجعه کنید؛ بدین ترتیب می توانید دقیقا بفهمید که باید دنبال چه بگردید.

موارد زیر می تواند علت خراب شدن تاخو یا سنسور هال و نمایش ارور e3 لباسشویی سامسونگ باشد:

  • نوسان شدید برق
  • نفوذ رطوبت
  • بار نامتعادل
  • استفاده مداوم از ماشین لباسشویی

۴- خرابی برد کنترل لباسشویی

اگر نمی دانید برد کنترل چیست، باید آن را به عنوان مغز ماشین لباسشویی در نظر بگیرید. این بخش هر جنبه ای موتور را کنترل می کند؛ از تامین نیروی موتور گرفته تا افزایش و یا کاهش سرعت آن. مهم تر از این، برد کنترل تضمین می کند که این اتفاقات درست در هر محله از چرخه شستشو اتفاق بیافتند!

بردهای کنترل دارای اجزای کوچکی هستند که مستعد خرابی می باشند. مواردی مانند سایش، ضربه، رسیدن آب و مشکلات الکتریکی می تواند باعث خرابی آن ها شوند. زمانی که برد کنترل خراب شود، ممکن است توانایی خود را برای برق رسانی و به حرکت در آوردن صحیح موتور از دست بدهد.

بردهای کنترل معمولا قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شوند. برای تعویض برد کنترل باید از فردی قابل اعتماد و حرفه ای کمک بگیرید. تکنسین‌های تعمیراتو۲۴ برای ارائه خدمات با ضمانت، سریع و با کیفیت به شما حاضر هستند!

۵- خرابی هیدروستات لباسشویی

معمولاً زمانی که علامت ۳e یا E3 لباسشویی سامسونگ روی پنل آن مشخص می‌شود نشان از پر شدن بیش از حد آب آن است. هیدروستات به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و ویژه‌ترین تجهیزات در ماشین لباسشویی به‌حساب می‌آید. این روزها سعی می‌شود در تولید ماشین لباسشویی سامسونگ برای مدل‌های مختلف آن یک حالت بردی به کار گیرند. اما درگذشته اکثر ماشین‌ها تایمری و از مدل‌های مختلفی نیز برخوردار بودند. هیدروستات در تمام ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار تعبیه شده و می‌توان گفت برای مدل‌های جدید و قدیمی به کار گرفته می‌شود.

  • این قابلیت را دارد که با استفاده از اجزای خود به‌صورت دقیق و با یک نظم ویژه سطح آب ماشین لباسشویی سامسونگ را اندازه‌گیری کند. یک شلنگ و کپسول به هیدروستات متصل است که در حین کارکردن ماشین لباسشویی هوای موجود در مخزن را در زمان آبگیری به قسمت هیدروستات هدایت می‌کند.
  • در هر زمان که هوا به داخل دیافراگم هیدروستات وارد شد آبگیری به طور کامل متوقف می‌شود.
  • در هر زمان که ماشین لباسشویی سامسونگ این عمل را کم یا بیشتر از حد معمولی انجام دهد، برای بررسی هیدروستات و اتصالات مربوط به آن باید اقدامات لازم صورت بگیرد.
  •  چنانچه پس از بررسی این قطعات متوجه شدید که دچار هیچ مشکلی نیستند، باید به سراغ برد فرمان و مدار سیم‌کشی بروید.

سایر علل خطای E3 لباشویی سامسونگ

 از دیگر موارد مهمی که باعث بالا آمدن علامت ۳E در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود عبارتند از:

  • عدم اتصال درست شلنگ تخلیه به لوله فاضلاب که در نهایت ملاحظه خواهید کرد ماشین لباسشویی با استفاده از این شلنگ و آب پر می‌شود.
  • انسداد شیر پرکننده آب ماشین لباسشویی سامسونگ
  • در برخی مواقع استفاده از پودر ماشین لباسشویی بی‌کیفیت یا استفاده بیش از حد مجاز و تعیین شده در هر بار شستشو باعث بروز ارور e3 لباسشویی سامسونگ می‌شود.

برای رفع ارور لباسشویی سامسونگ e3 چه باید کرد؟

برای رفع کد خطا (۳E) که روی ماشین لباسشویی ظاهر می شود ۲ راه کار کلی وجود دارد:

  1. دستگاه را در برق خاموش کنید و ۳۰ ثانیه صبر کنید. دوباره دستگاه را روشن کنید و برنامه جدیدی را شروع کنید.
  2. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، لطفاً با تیم پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

ولی اگر می‌خواهید برای رفع ارور ۳E یا E3 لباسشویی سامسونگ راه های دیگر را امتحان کنید, مواردی که در ادامه نام می‌بریم را بررسی کنید:

  • اگر در زمان شستشوی لباس‌ها و فعال‌کردن برنامه مدنظر روی لباسشویی سامسونگ از میزان بسیار زیادی پودر استفاده می‌کنید، باید به اطلاع شما برسانیم که در این مواقع کف فراوانی ایجاد می‌شود که در نهایت با ایجاد فشار مواجه خواهید شد. این مشکل باعث می‌شود تا ماشین تخلیه سطح آب شروع کند و در نهایت  ارور ۳E لباسشویی سامسونگ ظاهر خواهد شد. اگر شما نیز این کار را انجام داده‌اید بهتر است که ماشین لباسشویی سامسونگ را روی حالت آبکشی قرار دهید.
  • اگر شلنگ تخلیه به‌صورت درست و اصولی به ماشین لباسشویی سامسونگ متصل نشده باشد با علامت e3 در ماشین لباسشویی مواجه خواهید شد. جهت رفع این مشکل بهترین راهکار این است که اتصالات لوله ماشین لباسشویی را به لوله فاضلاب بررسی کنید.
  • چنانچه این مشکل به هیدروستات ماشین لباسشویی مربوط باشد، لازم است که آن را خاموش و دوشاخه را نیز از پریز برق بکشید.
  •  اجازه دهید که ماشین لباسشویی حداقل به مدت ۵ دقیقه خاموش بماند.
  • پس از پشت سر گذاشتن این بازه زمانی می‌توانید ماشین را روشن کرده و به طور مجدد فرایند شستشو را شروع کنید.
  • چنانچه شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی دچار انسداد شده باشد لازم است به بررسی کامل آن بپردازید و در صورت وجود هرگونه مشکل آن را رفع نمایید.

اگر به بررسی تمامی موارد گفته شده پرداختید و مشکل به وجود آمده رفع نشد و به طور مجدد با ارور e3 ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شدید، بهترین راهکار تماس با متخصصین مجاز تعمیر لوازم‌خانگی تعمیراتو۲۴ به شماره ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ است، چرا که آن‌ها می‌توانند مشکل به وجود آمده را در سریع‌ترین زمان ممکن از بین ببرند.

بیشتر بدانید:

سایر ارور لباسشویی سامسونگ

۵ علت ارور d3 ماشین لباسشویی سامسونگ

ارور dE در ماشین لباسشویی سامسونگ

کلام آخر

معمولا علت ارور ۳E یا E3 ماشین لباسشویی های سامسونگ ، مشکلی مکانیکی یا الکتریکی پیچیده است. این مشکلات به رسیدگی سریع و حرفه ای نیاز دارند، پیش از آن که باعث بروز مشکلی جدی تر و پرهزینه تر شوند. تکنسین های نمایندگی تعمیراتو۲۴، برای تعمیر مقرون به صرفه، با کیفیت و با ضمانت ۶ ماهه در تهران حاضر هستند. برای مشاوره رایگان و درخواست تکنسین از شماره زیر استفاده کنید.

منبع: samsung.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری