ارور E21 ماشین لباسشویی پاکشوما
۷ فروردین ۱۴۰۳

ارور E21 ماشین لباسشویی پاکشوما و نحوه رفع آن

احتمالاً شما هم با ارور e21 لباسشویی پاکشوما مواجه شده باشید. هر وقت این ارور به چشمتان خورد، مشکل را در عدم تخلیه آب جستجو کنید. همچنین بعید نیست در مواردی، درب ماشین به‌درستی قفل نشده باشد. پس درب را هم چک کرده و از بسته‌بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

خوشبختانه استفاده از ماشین‌های لباسشویی، کار شستشوی لباس را برای خانم‌های خانه‌دار، راحت کرده است. این وسایل خانگی به ما امکان آن را می‌دهند که بدون زحمت دست، لباس‌های خود را بشوییم، اما در بعضی مواقع، ارور می‌دهند. به همین دلیل، وقتی فعالیت ماشین ما به دلایلی، مختل شده باشد، انگار به آخر خط رسیده‌ایم. در این مقاله از سایت تعمیراتو۲۴، با علت ارور e21 لباسشویی پاکشوما آشنا می‌شویم.

دلیل ارور e21 لباسشویی پاکشوما چیست؟

ارور e21 لباسشویی پاکشوما وقتی اتفاق می‌افتد که ماشین به‌درستی، عملیات زهکشی را انجام ندهد. در چنین مواقعی، نمایشگر، ارورهایی با کدهای e20، e21، و c2 نمایش خواهد داد. این کدها را همواره به یاد داشته باشید تا به‌محض ظاهرشدن روی صفحه‌نمایش به حل مشکل زهکشی و تخلیه آب بپردازید.

در این حالت، لباسشویی شما به ‌احتمال زیاد ۲ مرتبه بوق می‌زند. همچنین برای اعلان خطا، ۲ دفعه، چشمک خواهد زد. معمولا برای رفع ارور E21 نیاز به کمک از نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما دارید، اما ممکن است به کمک روش‌هایی که در این مقاله گفتیم، بتوانید آن را رفع کنید.

علت ارور E21 ماشین لباسشویی پاکشوما

علائم ارور e21 لباسشویی پاکشوما

کدهایی که این ارور به ما می‌دهد تا مشکل ماشین لباسشویی را برطرف کنیم:

  • ظاهرشدن خطاهای e20، e21، و c2 به همراه بوق و چشمک
  • ایجاد اختلال در سیستم زهکشی ماشین لباسشویی
  • سروصدای ناخوشایند و غیرطبیعی دستگاه به دلیل مسدودشدن پمپ زهکشی
  • آب در قسمت ته ماشین، باقی می‌ماند.

رفع ارور e21 لباسشویی پاکشوما

به ‌منظور رفع ارور  e21لباسشویی پاکشوما برای شما اقداماتی را پیشنهاد داده‌ایم. امیدواریم که با انجام این توصیه‌ها عیب ماشین شما برطرف شده و عملیات جدید را انجام دهد. اگر نتوانستید مشکل را به تنهایی رفع کنید، کافیست از تکنسین‌های تعمیراتو۲۴ کمک بگیرید و لباسشویی‌تان را با گارانتی سرویس کنید!

تماس با تعمیراتو 24

مطمئن شوید که شلنگ تخلیه آب لباسشویی شما در موقعیت صحیح قرار دارد.

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی شما نباید بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر به سمت پایین، تخلیه شود. به این منظور، دفترچه راهنمای لباسشویی پاکشوما را خوانده و به دستورالعمل بروشور نصب دستگاه توجه کنید. دفتر راهنمای ماشین پاکشوما را می‌توانید از طریق اینترنت نیز جستجو و دانلود نمایید.

از ارتفاع صحیح تخلیه آب لباسشویی، اطمینان حاصل کنید.

ارتفاع زهکشی باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ سانتی متر، بالاتر از پایه دستگاه و جایی که دفترچه راهنما به ما نشان می‌دهد، قرار داشته باشد. در اینجا هم به منظور درک بهتر به سراغ استفاده از دفترچه راهنمای وسیله بروید.

پمپ و فیلتر را تمیز کنید.

پمپ و فیلتر ماشین لباسشویی پاکشوما را حتما تمیز کنید. تیغه پمپ را نیز آبکشی کرده و بشویید. اگر تیغه پمپ، قابل مشاهده باشد، آن را با استفاده از یک مداد بچرخانید و پس از آن، فیلتر را دوباره نصب کنید. سپس شستشوی با آب ولرم را بدون استفاده از پودر لباسشویی برای تمیز کردن سیستم زهکشی، شروع کنید. پمپ و فیلتر نباید جرم بگیرند و محل تجمع شوره زدن آب باشند.

اگر فیلتر آسیب دیده باشد، باید به فکر فیلتر جایگزین در لباسشویی خود باشید. بهترین راه برای چک کردن انسداد فیلتر این است که آب دستگاه را با پایین آوردن شلنگ تخلیه در زیر سطح آب، درون یک کاسه تخلیه کنید. ممکن وسیله شما، یک شلنگ تخلیه در نزدیکی فیلتر داشته باشد.

یک حوله در زیر فیلتر قرار داده و فیلتر را بیرون بکشید تا هرگونه زباله ای که ممکن است جمع شده باشد، کاملا پاک شود .فیلتر خود را به عنوان بخشی از سیستم تعمیر و نگهداری، به طور منظم چک کنید. مطمئن شوید که مشکل زهکشی در دستگاه شوینده لباس شما وجود ندارد. می‌توانید اطلاعات بیشتر را در مقاله تعویض فیلتر ماشین لباسشویی پاکشوما مطالعه کنید.

فیلتر تخلیه لباسشویی پاکشوما

▪ انسداد سیستم زهکشی لباسشویی را بررسی کنید.

شلنگ متصل به سیفون سینک را بررسی کرده و اطمینان حاصل کنید که آیا سینک به طور معمول، تخلیه می‌شود؟ اگر عمل تخلیه آب ماشین به درستی انجام میگیرد، انسدادی در کار نیست. دقت کنید که همواره ماشین لباسشویی شما تراز باشد تا دچار چنین مشکلاتی نشود. توصیه می‌کنیم که در مواقع خاموش بودن دستگاه، یک کاور برای جلوگیری از ورود گرد و خاک، روی لباسشویی بکشید.

تخلیه سیستم زهکشی را چک کنید تا زهکشی ها به خوبی انجام بگیرد. جهت اطمینان خاطر خود، شستشو با شلنگ تخلیه را در یک کاسه یا سینک، امتحان کنید.

اگر ماشین لباسشویی پاکشوما پس از شستشوی آزمایشی به درستی کار کند، باز هم به گرفتگی سیفون خارجی شک کنید. مطمئن شوید که سیفون خارجی تمیز است.

مقاله مرتبط: ارورهای ماشین لباسشویی پاکشوما

▪ محل اتصال شلنگ های ماشین لباسشویی را چک کنید.

به دلیل کاهش قطر جریان، احتمال مسدود شدن آن وجود دارد. حتماً علت انسداد شلنگ ماشین در این ناحیه را جویا شوید.

▪ شلنگ تخلیه لباسشویی خود را از نظر پیچ‌خوردگی، ارزیابی کنید.

مواظب باشید که شلنگ تخلیه شما دچار پیچ‌خوردگی نشده باشد که در این صورت، عملیات زهکشی به درستی انجام نمی‌شود.

▪ از پودر لباسشویی کمتری برای شستشوی لباس در ماشین، استفاده کنید.

هنگامی که بیش از حد پودر لباسشویی را استفاده می‌کنید، فوم زیادی تولید می‌شود. سطح سیستم می‌تواند در اثر فوم، حالت انسداد پیدا کند. لزومی ندارد از این همه پودر، استفاده کنید و تخلیه آب ماشین را دچار اختلال کنید. با مصرف کمتر تاید در دستگاه می‌توانید صرفه جویی کرده و به افزایش عمر ماشین هم کمک کنید. اگر فوم، مشاهده کردید، آن را به صورت دستی جدا کرده و پمپ و فیلتر را تمیز کنید. سپس شستشوی گرم را بدون استفاده از تاید، ادامه دهید.

▪ ماشین لباسشویی را از برق بکشید.

ممکن است با قطع برق ماشین به مدت ۱ الی ۲ ساعت و سپس شروع مجدد عملیات شستشو، ارور  e21 لباسشویی پاکشوما برطرف شود. اگر پمپ، مسدود شده باشد، یک فیوز دو فلزی، پمپ ماشین لباسشویی را خاموش می‌کند. هنگامی که پمپ، خنک شد، باید به طور معمول، کار کند.

تعمیر لباسشویی توسط متخصصین تعمیراتو۲۴

کارشناسان تعمیر ماشین لباسشویی ما در اسرع وقت، خود را به محل ماشین لباسشویی شما رسانده و عیوب آن را برطرف خواهند کرد. مرکز سرویس و تعمیرات ما با بهره گیری از متخصصان نمونه کشور به شما بزرگواران، انجام وظیفه می‌کند. همچنین در هر نقطه از ایران که باشید، از مشاوره خدمات ما در زمینه تعمیر یخچال و لوازم خانگی، بهره‌مند خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری