جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
 برطرف کردن ارور SE در مایکروفر سامسونگv
۱ خرداد ۱۴۰۱

 برطرف کردن ارور SE در مایکروفر سامسونگ

شکی نیست که مایکروویو، یکی از وسایل بسیار کاربردی آشپزخانه شما است؛ با این حال این لوازم، بی نقص نیستند و هر از چند گاهی دچار نقص میشوند. نکته مثبت این اتفاق، این است که مایکروفرهای مدرن، در صورت بروز مشکل در سیستم، کدهای خطا را نمایش میدهند. این امر عیب یابی را در مواجه با خطاهای عملکردی را آسان تر می کند. اگر دوست دارید در مورد روش های  برطرف کردن ارور SE در مایکروفر های سامسونگ بدانید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

نشان دادن ارور SE

هنگامی که کد خطای SE در مایکرفرهای سامسونگ ظاهر می شود، نشان دهنده این است که یک کلید بر روی پد کنترل گیر کرده است، یا کابل اتصال کثیف شده است و یا برد کنترل الکترونیکی از کار افتاده است. در این متن ما در مورد معنای کد خطای SE که در مایکروویوهای سامسونگ نشان داده می شود، صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این، به  روش های  برطرف کردن ارور SE در مایکروفر سامسونگ هم خواهیم پرداخت.

علت ارور SE در مایکروفر سامسونگ

همانطور که در بالا ذکر کردیم، زمانی که صفحه لمسی یا یکی از دکمه‌ها در موقعیت ON گیر کرده باشد، کد SE روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود.

کد SE معمولاً با علائمی مثل چندین بار بوق زدن مایکروویو، نمایش کد و عدم کارکرد تا زمانی که درب دوباره باز و بسته نشده است، همراه است.

کد SE می تواند باعث شود که مایکروفر سرخود کار کند که این امر می‌تواند منجر به آتش سوزی شود! اگر با این مشکل مواجه شدید، دستگاه را از برق جدا کنید و در آن را باز بگذارید.

نکته مهم: همیشه به خاطر داشته باشید که تعمیر مایکروویو می تواند بسیار خطرناک باشد. این دستگاه ها حاوی اجزای ولتاژ بالا هستند که می توانند مقدار بار الکتریکی کشنده ای را حتی پس از قطع شدن برق، نگه دارند.

به همین دلیل، اگر در بحث تعمیرات لوازم خانگی بی‌تجربه هستید، پیشنهاد می کنیم از یک متخصص حرفه ای، برای تشخیص و تعمیر هر گونه مشکل در مایکروفرها استفاده کنید. تعمیراتو۲۴، تکنسین های مایکروفر حرفه ای دارد که میتوانند مشکل شما را در سریع ترین زمان و با کمترین قیمت، حل کنند. برای استفاده از خدمات ما در ۲۴ ساعت شبانه روز، کافیست با شماره های ما تماس بگیرید و یا در سایت فرم پر کنید.

 با این حال، اگر به خطرات این کار آگاه هستید و می‌خواهید خودتان آن را تعمیر کنید، در زیر نحوه  برطرف کردن ارور SE در مایکروفر سامسونگ را شرح داده ایم.

 ارور SE در مایکروفر سامسونگ

راه های  برطرف کردن ارور SE در مایکروفر سامسونگ

برای حل این ارور، ابتدا باید بفهمیم مشکل از کجا نشات میگیرد؛ بنابراین ما برای هر علت ممکنی که سبب این مشکل میشود، به صورت جدا آموزش داده ایم.

مراحل تعمیر مایکروفر را با جدا کردن مایکروفر از برق شروع کنید. اگر این خطا در دستگاه به صورت تصادفی نمایش داده شده باشد، دستگاه بک آپ میگیرد و دوباره مثل روز اولش کار میکند. با این حال اگر همچنان با این ارور مواجه هستید، ادامه مطلب را بخوانید.

ریست کردن مایکروفر،اولین راه برطرف کردن ارور SE در مایکروفر سامسونگ

قبل از این که به سراغ راه حل های زیر بروید، مایکروفر را ریست یا بازنشانی کنید تا احتمالا ارور نمایش داده نشود.

برای تنظیم مجدد مایکروویو، آن را به مدت ۶۰ ثانیه از برق جدا کنید. اگر کد خطا یک اشکال تصادفی باشد، مایکروویو باید پس از تنظیم مجدد به شکل همیشگی خود کار کند؛ با این حال، در صورت بازگشت کد خطا، روش های زیر را برای تشخیص و رفع مشکل دنبال کنید.

گیر کردن کلیدها بر روی صفحه کنترل

هر زمانی که دکمه‌های مایکروویو به درستی کار نکنند، کد SE نمایش داده می‌شود.

اگر متوجه شدید که پد کنترل مایکروویو یا تاچ پد آن پاسخ نمی دهد، اما نمایشگر همچنان روشن می شود، احتمالاً مشکل از پد کنترل است. این قطعه از یک سری کلیدهای الکتریکی لمسی نرم تشکیل شده است و معمولا از دو لایه پلاستیک نازک با پوشش رسانا ساخته می شوند. پس از استفاده طولانی مدت از دستگاه، پوشش های رسانا در نهایت از بین می روند و تماس به خوبی برقرار نمیشود. این اتفاق از رسیدن سیگنال های مناسب به برد کنترل جلوگیری می کند.

برای دسترسی به پد کنترل، ابتدا باید مایکروویو خود را از برق بکشید و از کابینت یا دیوار، را جدا کنید.  پد کنترل اغلب به صفحه کنترل متصل می شود.

قبل از ادامه دادن، باید اتصالات را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر. این قطعه را می توان با یک مولتی متر تست کرد تا مشخص شود که آیا اتصالی وجود دارد یا خیر. دستگاه مولتی متر، باید چند اهم مقاومت را برای هر پد کنترل، آن هم در زمانی که درگیر است، بخواند. اگر هیچ اتصالی ندیدید، باید این قطعه را تعویض کنید.

نحوه تعویض پد کنترل

  • برای جلوگیری از برق گرفتگی دستگاه را از برق بکشید.
  •  دریچه در بالا را بردارید. و باید دو پیچ را ببینید.
  • پیچی را که صفحه نمایشگر را در جای خود نگه می دارد، بردارید.
  • تمام سیم های متصل به کنترل پنل را بردارید.
  • سیم های پد کنترل جدید را وصل کنید تا مایکروفرتان دوباره سرهم شود.
نحوه تعویض پد کنترل مایکروفر

خراب شدن کنترل برد

اگر برد کنترل از کار بیافتد، ممکن است مشکلات مشابهی رخ دهد.

برد کنترل، ولتاژهای پایینی تولید می کند که متعاقباً به صفحه لمسی میرسند. اساساً هنگامی که دکمه فشرده می شود، یک ولتاژ به برد کنترل ارسال می شود.

اگر برد کنترل به اندازه کافی سیگنال های ولتاژ پایین تولید نکند، یا سیگنال های ورودی صفحه لمسی را دریافت نکند، عملکرد دستگاه به مشکل میخورد.

برای برطرف کردن  خراب شدن کنترل برد ارور SE در مایکروفر سامسونگ ، به روش زیر پیش بروید.

اگر متوجه شدید که برد کنترل معیوب شده است، باید برق مایکروفر را قطع کنید و کنترل برد را بردارید و قطعه جدیدی را نصب کنید.

کلام آخر

در نهایت باید بگوییم، کد خطای SE می تواند باعث دردسرهای زیادی برای شما شود. حتما تاچ پد و برد کنترل را چک کنید، زیرا احتمالا یکی از این قطعات معیوب است.

آیا تا به حال با این کد خطا در مایکروویو سامسونگ خود مواجه شده اید؟ اگر بله، مشکل شما چه بود و برای تعمیر آن چه کردید؟ در زیر نظر خود را با ما در میان بگذارید، ما دوست داریم نظرات شما را بشنویم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری