جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
۱۰ خرداد ۱۴۰۳

خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش و علل آن

تعریف‌ و تمجیدهای زیادی از محصولات خانگی بوش شنیده می‌شود، اما بدیهی است که آن‌ها هم گاهی اوقات ازلحاظ فنی دچار نقص شوند. اگر اینجا هستید تا علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش خود را پیدا کنید، جای درستی آمده اید!

این مقاله توسط تیم نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش در تهران تعمیراتو۲۴ تهیه شده است.

علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

ماشین ظرفشویی bosch با دارابودن بهترین و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تلاش می‌کند تا کیفیت خوبی از خود هنگام شست‌وشوی ظروف نشان دهد. اما با همه اینها، خرابی برخی قطعات منجر به تکرار مداوم یک چرخه می‌شود. به همین دلیل، افراد هرکاری می‌کنند موفق به متوقف‌کردن دستگاه نمی‌شوند.

در پاسخ به سوال چگونه ماشین ظرفشویی بوش را خاموش کنیم، باید بگوییم که بد نیست اگر قطعاتی مانند برد، ترموستات، موتور، سیستم تخلیه، المنت، سنسور و المنت خشک‌کن، نشتی دستگاه، تایمر و میکروسوئیچ را بررسی کنید. در این صورت حتما می‌توانید به عیب‌یابی مشکل بپردازید.

همین حالا
لوازم خانگی‌تان را با ضمانت
تعمیر کنید!

۱- اختلال در ارسال فرمان با خرابی برد

اگر روزی با مشکل خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش مواجه شدید، اولین اقدامی که انجام می‌دهید بررسی برد باشد. برد الکتریکی به‌منزله مغز دستگاه است که بر سایر بخش‌ها فرمانروایی می‌کند. درصورت وجود اشکال در مدارهای این قطعه، فرمان‌ها به‌درستی ارسال نخواهند شد و بعداز اتمام یک مرحله از کار، گام بعدی شروع نمی‌شود.

۲-عدم آغاز مراحل شست و شو با خرابی موتور

موتور، آب را از ورودی دریافت و به بازوهای اسپری انتقال می‌دهد تا روی ظروف پاشیده شود. اگر خرابی این قطعه حقیقت داشته باشد، مراحل بعدی شست‌وشو آغاز نخواهد شد.

علت خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش

۳-روشن بودن طولانی مدت المنت به دلیل خرابی ترموستات

ترموستات موظف به اندازه‌گیری دمای آب است. چنانچه درجه آب بالاتر از دمای مورد نظر باشد، فرمان به المنت هیتر برای خاموش یا روشن‌شدن ارسال می‌شود.

حالا اگر ترموستات خراب باشد، دمای آب به‌درستی تشخیص داده نمی‌شود؛ المنت در مدت‌ زمان زیادی روشن می‌ماند و آب بیش از حد داغ می‌شود. در این صورت آب وارد مراحل بعدی شست‌وشو نخواهد شد. این هم یکی دیگر از دلایل خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش.

همچنین بخوانید: لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

۴-خرابی سیستم تخلیه، مانعی برای ورود دستگاه به مراحل بعدی شست و شو

گرفتگی شلنگ تخلیه و پمپ باعث می‌شود دستگاه به‌طور مداوم آب را تخلیه کند و نتواند وارد مراحل بعدی شست‌وشو شود. برای رفع این مشکل، باید گرفتگی شلنگ را برطرف، و سپس برای تعمیر یا تعویض پمپ خراب‌شده اقدام کرد.

۵-تکرار چرخه خشک کردن ظروف به دلیل خرابی سنسورهای خشک کن

خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش می‌تواند به‌دلیل خرابی سنسور و المنت خشک‌کن باشد. در آخرین مرحله از شست‌وشوی ظروف و بعداز آب‌کشی و تخلیه، نوبت به رطوبت‌زدایی می‌رسد. اگر سنسور تشخیص رطوبت و المنت‌های خشک‌کن خراب شده باشند، چرخه خشک‌کردن به‌طور مداوم ادامه می‌یابد و ماشین خاموش نمی‌شود.

در راستای حل این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم مقاله علت خشک نکردن ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه کنید.

۶-اختلال در زمان بندی برنامه ها با خرابی تایمر

اگر تایمر دستگاه که موظف به زمان‌بندی برنامه‌هاست دچار خرابی شود، زمان خاتمه کارها و شروع مراحل بعدی به‌درستی تشخیص داده نمی‌شود. ازاین‌رو ممکن است ماشین به‌مدت طولانی‌تری روشن بماند. دقت کنید که مقاومت تایمر ماشین ظرفشویی در بازه ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ تنظیم شده باشد.

چرا ماشین ظرفشویی بوش خاموش نمی‌شود؟

۷- تشخیص اشتباه میکروسوئیچ درب

میکروسوئیچ‌هایی که روی در دستگاه نصب شده‌اند، وظیفه تشخیص باز یا بسته‌بودن در را بر عهده دارند. اگر این قطعات به‌اشتباه تشخیص دهند که در باز است، هیچ‌یک از برنامه‌های شست‌وشو اجرا نمی‌شوند و در این صورت مراحل بعدی کار آغاز نخواهد شد.

۸-ارور در عملکرد حسگرهای داخلی ماشین ظرفشویی

در بخش‌های مختلف ماشین ظرفشویی حسگرهایی وجود دارند که حسب تشخیص آن‌ها ارسال فرمان به سایر قطعات صورت می‌گیرد. بر همین اساس، یکی از دلایل خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش، خرابی همین قطعات و تشخیص اشتباه آن‌هاست.

به‌عنوان مثال، درصورت کثیف‌بودن بیش از اندازه آب‌های خروجی عمل شست‌وشوی ظروف دوباره از سر گرفته می‌شود. اگر این سنسور به‌اشتباه تشخیص دهد، روند شست‌وشو بارها و بارها تکرار خواهد شد. ازطرف‌دیگر، سنسورهایی هم وجود دارند که لقب قطعات ضدعفونی را به خود اختصاص داده‌اند. اگر این سنسور هم خراب باشد، عمل ضدعفونی مدام تکرار می‌شود. در همه این حالت‌ها، مشکل خاموش‌نشدن ماشین به‌وجود می‌آید.

از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید!

تعمیراتو ۲۴ به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایندگی تعمیر لوازم‌ خانگی در تهران فعالیت می‌کند که ۲ شعبه دیگر در کرج و مشهد هم دارد. اگر با مشکل خرابی قطعات در ماشین ظرفشویی مواجه شده‌اید، با مرکز تعمیر ظرفشویی بوش در تهران تماس بگیرید تا تکنسین‌های آموزش‌دیده و مجرب آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل عازم شوند و بدون انتقال دستگاه به تعمیرگاه نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

تعمیرکاران تعمیراتو ۲۴ بعداز پایان عملیات، به شما برگه ضمانت ۶ ماهه ارائه می‌دهند تا درصورت خرابی مجدد یا هرگونه اشکال دیگر، باز هم بتوانید از پشتیبانی رایگان یا با حداقل نرخ این مجموعه بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید دستگاه‌تان را با ضمانت تعرفه‌ای منصفانه عیب‌یابی کنید، تعمیراتو ۲۴ در خدمت شماست.

تماس با تعمیراتو 24

جمع‌بندی

یافتن دلیل خاموش نشدن ماشین ظرفشویی بوش، امری مهم به‌منظور برطرف‌کردن مشکلات فنی دستگاه است. شما در جایگاه یک مصرف‌کننده عادی، با ایرادهای فنی دستگاه آشنایی ندارید. پس بهتر است که از همان ابتدا با تعمیرکاران مجرب و حرفه‌ای تعمیر ماشین ظرفشویی تعمیراتو ۲۴ تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی از آن دسته لوازم‌خانگی با سیستمی پیچیده و حساس است. بنابراین، به‌هیچ‌روی نسبت به تعمیر شخصی قطعات آن اقدام نکنید؛ چون نتیجه این کار چیزی به‌جز افزایش خرابی و آسیب‌دیدگی کامل وسیله نیست. شما که نمی‌خواهید در این وضعیت اقتصادی نه‌چندان جالب خرج بزرگی روی دست‌تان بیفتد؟

سوالات متداول:

آیا امکان خرابی در قطعات ماشین ظرفشویی بوش بالاست؟

بوش، جزء برندهای برتر جهانی است که خیلی‌ها آن را با کیفیت بالای محصولاتش می‌شناسند. درصورت استفاده و نگهداری صحیح از ظرفشویی بوش، امکان ندارد به این زودی‌ها با خرابی قطعات آن مواجه شوید اما به‌هرحال هر وسیله‌ای عمر مفید و حساسیت‌های خود را دارد.

آیا تعمیر ظرفشویی بوش توسط مجموعه تعمیراتو ۲۴ با ضمانت انجام می‌شود؟

یله؛ تکنسین‌های تعمیراتو در پایان عملیات تعمیر، ضمانت‌نامه ۶ ماهه به شما می‌دهند تا مجددا بتوانید از پشتیبانی تیم آن‌ها درراستای رفع مشکلات احتمالی بعدی استفاده کنید.

مجموعه تعمیراتو ۲۴ ارائه‌دهنده چه خدمات دیگری است؟

تعمیراتو ۲۴ درزمینه تعمیر یخچال سایدبای‌ساید، لباس‌شویی، ماکروفر، خدمات پس‌از فروش محصولات دوو و پاکشوما و بوش نیز فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری