جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی
۲۸ تیر ۱۴۰۳

نحوه رفع مشکل آب نیامدن از یخچال ساید ال جی

یخچال‌ ساید ال جی بهترین انتخاب از نظر امکانات و قابلیت‌ها برای آشپزخانه شما کاربران عزیز است. با بهره‌مندی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های این یخچال قطعاً زندگی برای شما راحت‌تر می‌شود. نیامدن آب از یخچال ساید ال جی یکی از مشکلات بسیار رایجی است که قطعاً برخی از شما با آن مواجه شده‌اید.

قطعاً برای شما هم مهم است تا به بررسی دلیل قطع شدن آب آبسردکن یخچال ساید ال جی بپردازید. در این مقاله از تعمیراتو۲۴، به بررسی علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی می‌پردازیم.

آب نیامدن از یخچال ساید ال جی

در هوای گرم تابستان چقدر لذت بخش است که بخواهیم از آب خنک آبسردکن یخچال ساید ال جی استفاده کنیم. اگر شما هم یخچال ساید ال جی دارید و آب از آن خارج نمی‌شود، بهتر است به بررسی علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی بپردازید.

قطعاً آب نیامدن از یخچال به چند مشکل بالقوه بستگی دارد، پس بیایید برای استفاده صحیح از آبسردکن یخچال، به بررسی این مشکلات بپردازیم. البته گاهی دلیل خارج نشدن آب از آبسردکن ممکن است به دلیل مشکلات ساده‌ای باشد که در صورت داشتن اندک تخصص می‌توانید به راحتی این مشکل را برطرف سازید.

علت نیامدن اب از ابسردکن یخچال ال جی

۱-منجمد شدن آب یخچال

اگر به دنبال علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی هستید، در قدم اول به بررسی آب مخزن بپردازید. در صورتی که آب یخچال یا لوله‌های انتقال نشتی داشته باشند باعث یخ زدگی و انجماد آب می‌شوند. چنانچه دمای فریزر یا یخچال خیلی پایین باشد در این صورت نیز احتمال یخ زدگی وجود دارد.

راه حل

باید با نحوه رفع آب نیامدن از یخچال ساید ال جی در صورتی که دلیل آن منجمد شدن آب یخچال است، آشنا شوید. چنانچه مشکل به خاطر دمای فریزر است باید آن را در حالت استانداردی تنظیم کنید. چنانچه پس از تنظیم کردن دمای فریزر همچنان مشکل انجماد وجود دارد، خط آب یا مخزن را مورد بررسی قرار دهید.

برای بررسی مخزن آب ابتدا باید پریز را از برق بکشید و در نتیجه جریان آب را قطع کنید. برای آب کردن آب منجمد شده نیاز به یک سشوار دارید. پس از ذوب شدن آب منجمد شده قسمت مخزن آبسردکن، می‌توانید با خیالی آسوده یخچال را روشن کنید.

بیشتر بخوانید: علت خارج نشدن یخ از یخساز یخچال ساید ال جی

۲-مسدود شدن فیلتر آب

گاهی علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی به مسدود شدن فیلتر آب بستگی دارد. یخچال‌های ساید ال جی مجهز به آبسردکن‌های تصفیه دار هستند که با استفاده از این فیلترها تمام آلودگی‌های آب را از بین می‌برند. گاهی به دلیل آلودگی بیش از حد آب ممکن است فیلتر آبسردکن مسدود شود.

راه حل

نحوه رفع آب نیامدن از یخچال ساید ال جی در صورت مسدود بودن فیلتر آب کار بسیار ساده‌ای است. تنها کافیست تا فیلتر آبسردکن را خارج کرده و تمامی آلودگی‌های آن را بشویید. در صورتی که فیلتر قابل استفاده نباشد، باید یک فیلتر جدید را جایگزین آن کنید.

علت نیامدن آب از آبسردکن یخچال ال جی به دلایل بسیار زیادی بستگی دارد؛ اما رایج‌ترین آن همین گرفتگی فیلتر است. برای پیشگیری از مسدود شدن فیلتر آب و قطع شدن جریان آب آبسردکن توصیه می‌شود هر ۶ ماه یک بار فیلتر را تعویض کنید.

تعویض فیلتر آب یخچال ال جی

۳-خرابی برد کنترل دیسپنسر

آیا می‌دانید علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی می‌تواند مربوط به خرابی برد کنترل دیسپنسر باشد؟ برد کنترل دیسپنسر مهم‌ترین قطعه آبسردکن است که وظیفه کنترل تمامی عملکردهای سیستم توزیع کننده دستگاه را به عهده دارد. گاهی به دلیل مشکلات نوسان برق یا مشکلات الکتریکی قسمت کنترل دیسپنسر آسیب می‌بیند که در این صورت مانع از خارج شدن آب از آبسردکن یخچال می‌شود.

راه حل

در صورتی که علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی به سبب خرابی برد کنترل دیسپنسر است، باید رفع این مشکل را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. کادر مجرب تعمیراتو ۲۴ برای برطرف کردن این مشکل ابتدا پانل دسترسی به یخچال را برمی‌دارند.

در صورتی که قطعات کنترل این صفحه کاربردی سوخته یا آسیب دیده باشند، باید سریعا آنها را تعویض کرد. پس از تعمیر قسمت برد کنترل دیسپنسر اگر هنوز هم آب از آبسردکن خارج نمی‌شود، باید از تکنسین‌های تعمیرات شرکت تعمیراتو ۲۴ کمک بگیرید.

تماس با تعمیراتو 24

۴-آسیب دیدگی دریچه ورودی آب

دریچه ورودی آبسردکن مهم‌ترین بخش آن است؛ چرا که آب از طریق این دریچه به آبسردکن وارد می‌شود. قطعاً به دلیل استفاده طولانی مدت از آبسردکن ممکن است قسمت دریچه ورودی آسیب ببیند. در صورتی که دریچه ورودی آب شکسته یا آسیب دیده باشد، پس آب چگونه می‌تواند وارد آبسردکن شود؟ جالب است بدانید یک علت خنک نکردن یخچال فریزر ال جی نیز، همین عدم ورود آب به دستگاه است.

راه حل

در صورتی که مشخص شد علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی آسیب دیدگی دریچه ورودی آب است، باید مشکل را برطرف سازید. برای این کار ابتدا یخچال را از برق می‌کشید و حتماً جریان آب را نیز قطع می‌کنید. برای بررسی دریچه ورودی باید پنل پشتی برداشته شود تا بتوانید به راحتی به دریچه دسترسی داشته باشید.

ابتدا قسمت شیر و خطوط متصل را بررسی کنید، چرا که معیوب بودن قسمت‌ها نیز مانع از رسیدن آب به آبسردکن می‌شود. تعمیر قسمت دریچه ورودی و منبع تغذیه نیاز به مهارت الکتریکی دارد که در این صورت تنها باید از تکنسین‌های توانمند در این حوزه کمک گرفت. در صورتی که دریچه نیاز به تعویض دارد، باید از تجهیزات و ابزار تعمیراتی مناسبی برای تعویض این قسمت استفاده کرد.

کلام آخر

عوامل بسیار زیادی باعث جلوگیری از خارج شدن آب از قسمت آبسردکن می‌شود؛ اما بررسی این مسئله نیاز به تخصص دارد. تعمیراتو ۲۴ معتبرترین مرکز تخصصی سرویس و تعمیر یخچال ساید ال جی است. شما کاربران عزیز می‌توانید از خدمات این مجموعه با ضمانت ۶ تا ۱۲ ماهه بهره‌مند شوید.

سرعت و دقت تعمیرات در این مجموعه بسیار بالا است و کارنامه درخشانی در این زمینه دارند. اگر به دنبال بررسی علت آب نیامدن از یخچال ساید ال جی هستید، می‌توانید از کارشناسان توانمند این مجموعه برای برطرف ساختن مشکل مورد نظر کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری