جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
علت روشن نشدن شعله گاز چیست؟
۲۰ بهمن ۱۴۰۰

علت روشن نشدن شعله گاز چیست و چگونه می توان آن را در منزل رفع کرد؟

اجاق گاز برای پخت و پز غذا ضروری است و باید همواره در شرایط سالم و کاربردی قرار داشته باشد. با این حال در برخی از موارد مشاهده می شود که شعله گاز روشن نمی شود و یا شعله گاز بسیار کم است. علت چیست؟ ما در این مقاله قصد داریم به سوال علت روشن نشدن شعله گاز چیست؟ پاسخ دهیم و اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. با تعمیراتو۲۴ در ادامه همراه باشید.

علت روشن نشدن شعله گاز چیست؟

رسوب چربی

یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث شود شعله گاز روشن نشود، رسوب کردن چربی به درون سر شعله ها می باشد. در این صورت اگر گاز شما دچار این مشکل شده است، به دلیل عدم وجود راه برای خروج گاز از سر شعله، گاز شما شعله نخواهد داشت. به همین دلیل باید حتما رسوبات چربی را از بین ببرید. در نظر داشته باشید که استفاده از مواد مخصوص چربی زدا در این صورت می تواند برای شما گزینه ای بسیار مناسب باشد.

خراب شدن فندک

خراب شدن ترموکوپل علت روشن نشدن شعله گاز

در بررسی علت روشن نشدن شعله گاز ممکن است که فندک گاز شما خراب شده باشد. این مسئله به خصوص برای اجاق گاز های جدید که فندک های اتوماتیک دارند می تواند رخ دهد و یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود گاز شما شعله نداشته باشد. در صورت بروز این مشکل، مراحل زیر را برای برطرف کردن مشکل انجام دهید:

• بررسی الکترود های مربوط به بخش جرقه زن اجاق گاز
• بررسی سیم ها و اتصالات مربوط به این بخش
• تعویض قطعات فرسوده و خراب
• تماس با تعمیرکار متخصص برای رفع مشکل

در صورتی که تمامی مراحل بالا را انجام دهید، حتما مشکل روشن نشدن شعله گاز شما برطرف خواهد شد و موارد گفته شده نیازمند فردی متخصص است که شما می توانید با متخصصین تعمیراتو۲۴ تماس بگیرید تا در کمترین زمان مشکل شما برای همیشه رفع شود.

نمایندگی تعمیر لوازم خانگی تعمیراتو24

شعله گاز

علت روشن نشدن شعله گاز: خیس بودن سر شعله است.

همیشه گرفتگی و یا خراب شدن بخش جرقه زن اجاق گاز را نمی توان علت روشن نشدن شعله گاز دانست و باید در نظر داشته باشید که برخی از مسائل به ظاهر ساده نیز می تواند باعث بروز این مشکل شود. در نظر داشته باشید که این مشکل به خصوص پس از شستن سر شعله ها و تمیز کاری اجاق گاز می تواند روی دهد و در صورت بروز این مشکل می توانید از یک حوله برای برطرف کردن خیس بودن سر شعله ها استفاده داشته باشید. در نظر بگیرید که برخی از موارد، خیس بودن سر شعله می تواند باعث شود که شعله به صورت یک دست پخش نشود و همین مسئله باعث می گردد که گاز شما دچار مشکل شود.

نشتی شلنگ گاز

یکی از مهم ترین موارد در لیست علت روشن نشدن شعله گاز را می توان نشتی در شلنگ مخصوص گاز دانست. این مسئله می تواند خطر آفرین باشد و حتما باید این نشتی به صورت دوره ای چک شود. در این صورت شما باید حتما در ابتدا شیر اصلی گاز را که به اجاق گاز متصل است ببندید، سپس می توانید نسبت به تعویض شلنگ گاز اقدام کنید. از یاد نبرید که استفاده از کف صابون می تواند راهی مناسب برای چک کردن نشتی به شمار رود و همچنین باید حتما از بست های اصولی استفاده کنید تا گاز نشتی پیدا نکند. همچنین باید حتما شلنگ گاز با کیفیت بالا خریداری کرده و برای گاز خود نصب کنید تا میزان ریسک بروز این مشکل به حداقل برسد.

ولوم گاز خراب شده است!

در اجاق گاز هایی که به صورت اتوماتیک و با فشار دادن پیچ ولوم روشن می شوند، خراب شدن این قسمت که به عنوان پیچ یا دسته نیز شناخته می شود به عنوان علت روشن نشدن شعله گاز می تواند شناخته شود. در این صورت شما حتما باید دسته ولوم را تعویض کنید یا اطمینان حاصل کنید که این قسمت از گاز شما دچار شکستگی نشده است.

برای تعمیرات لوازم خانگی در تهران با ضمانت ۶ ماهه، با شماره های ما تماس بگیرید!

عدم قرارگیری درست شعله

عدم قرارگیری درست شعله

جرقه زن در گازهای امروزی در بخش خاصی از سر شعله قرار داده می شوند و در صورتی که سر شعله بی دقت جای گذاشته شود، همین مسئله می تواند علت روشن نشدن شعله گاز به شمار رود. پس حتما باید پس از شستشوی سر شعله، با اطمینان از خشک بودن این قطعه، آن را به درستی در محل مناسب قرار دهید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سر شعله و کلاهک مربوطه با هم هماهنگی کامل را دارند.

خراب شدن ترموکوپل

در نظر داشته باشید که ترموکوپل به عنوان یکی از قسمت های مهم در اجاق گازها شناخته می شود که از بروز حوادث جلوگیری به عمل می آورد ولی در صورت خراب شدن، همین مسئله می تواند یک علت روشن نشدن شعله گاز شود و یا پس از این که دسته گاز را رها می کنید، شعله خاموش می شود. پس در صورتی که موارد بالا را بررسی کردید، می توانید چک کنید که ترموکوپل اجاق گاز شما سالم باشد.

چکار کنیم اجاق گاز خراب نشود؟

جلوگیری از خراب شدن اجاق گاز می تواند بهترین راهکار برای جلوگیری از روشن نشدن شعله گاز باشد و در این مورد شما می توانید با رعایت تمامی نکاتی که از سوی شرکت سازنده تذکر داده شده است، جلوی بروز مشکل روشن نشدن شعله گاز را بگیرید. همچنین انتخاب و خرید یک اجاق گاز با کیفیت دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد که باید به آن دقت بسیار زیادی داشته باشید. در صورتی که اجاق گاز شما خراب شد نیز می توانید با کارشناسان تعیراتو۲۴ که در این حوزه به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند در ارتباط باشید و درخواست تعمیر را ارسال کنید.

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که در دنیای امروزی، زندگی کردن بدون اجاق گاز سالم می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی در روند زندگی شود و همچنین موارد بسیاری وجود دارد که می تواند باعث خراب شدن شعله گاز شود. در این مقاله با شما همراه بودیم تا در خصوص علت روشن نشدن شعله گاز با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود. در صورتی که سوالی در خصوص بروز مشکل در روشن نشدن شعله گاز داشته باشید نیز می توانید با کارشناسانی که در این حوزه در حال فعالیت هستند در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید. امروزه اجاق گاز ها در مدل های متنوعی تولید می شوند و هر شرکت تولید کننده، مجموعه اقدامات پیشگیری از خراب شدن اجاق گاز را برای مشتریان خود شرح می دهد که رعایت آن ها ضروری می باشد.

ایستاگرام تعمیراتو ۲۴، راهنمای شما هستیم که اگر لوازم خانگیتان خراب شد، غم به دلتان راه ندهید.
‎جهت تعمیرات تخصصی / تامین قطعات اورجینال و ارسال می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و درخواست تکنسین جهت، بازدید و تعمیر نمایید.

2 دیدگاه

  1. درود
    همه قسمتها گفته شد با تشکر
    ولی یکی از مشکل ها گفته نشد
    علت این که وقتی شعله اجاق گاز رو زیاد میکنیم و قسمتهایی از شعله خاموش میشه و بوی گاز میاد چیه!؟
    ولی وقتی شعله رو کم میکنیم باز همه قسمتهای شعله پخش کن روشن میشن
    ایا مشکل از فشار گاز هست یا مشکل از اجاق گاز !؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری