علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو
۲۹ فروردین ۱۴۰۳

علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو

  • علت قرمز شدن علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو چیست؟
  • ریست فیلتر یخچال دوقلو دوو
  • تعویض فیلتر یخچال دوو
  • علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال ساید دوو چیست؟

آب سالم و تمیز از سلامتی شما محافظت می کند و دارای طعم، ظاهر و بوی خوشایندی است. فیلتر آب یخچال، وظیفه رساندن آب سالم به شما را دارد، اما گاهی ممکن است که چراغ آن قرمز شود. قرمز شدن علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو نشان دهنده این است که موعد تعویض فیلتر آب ساید دوو فرا رسیده است و باید به فکر تعویض فیلتر آن باشید.

در ادامه این مقاله از سایت تعمیراتو۲۴  معتبرترین نمایندگی تعمیر لوازم خانگی همراه باشید تا با نحوه خاموش کردن چراغ فیلتر یخچال دوو  و ریست آن آشنا کنیم.

علت قرمز شدن علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو چیست؟

  1. عمر مفید فیلتر یخچال به اتمام رسیده است.
  2. فیلتر آب یخچال به اشتباه نصب شده است.
  3. باید فیلتر یخچال را ریست کنید.

در یخچال های ساید بای ساید دوو، برای اطمینان از سلامت آب، یک فیلتر در پشت دستگاه تعبیه شده است. این فیلتر عمر مفید مشخصی دارد و نهایتا تا ۶ ماه قابل استفاده است. پس از گذشتن عمر مفید این قطعه و از دست دادن قابیلت فیلتر خود، چراغ نشانگر آن به رنگ قرمز در می آید. شما با دیدن این چراغ، باید هر چه سریع تر فیلتر یخچال دوو خود را تعویض کنید.

فیلتر یخچال دوو کجاست

ریست فیلتر یخچال دوقلو دوو

به طور کلی، برای ریست فیلتر یخچال دوقلو دوو و ساید، کافیست به صورت همزمان دو دکمه “ICE MAKER LOCK و “LOCK” را نگه دارید تا رنگ چراغ به رنگ سبز در بیاید.

توجه داشته باشید که رنگ این چراغ بر روی عملکرد فیلتر تاثیری نمی گذارد؛ بلکه تنها آلارمی برای یادآوری جهت تعویض فیلتر آب است. اگر نتوانستید فیلتر را ریست کنید، از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • دکمه Filter Reset را ۳ ثانیه نگه دارید.
  • دکمه Lock را فشار دهید و سپس دکمه Filter  و Sleep را ۳ ثانیه نگه دارید.
  • دکمه های Ice Maker Lock و Lock را همزمان به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا ریست انجام شود.
ریست فیلتر یخچال دوقلو دوو
روش ریست فیلتر یخچال دوقلو دوو و ساید

تعویض فیلتر یخچال دوو

  1. ابتدا باید محل دقیق فیلتر یخچال تان را پیدا کنید. فیلتر خارجی یخچال های دوو معمولا در پشت یخچال قرار دارند.
  2. پیشنهاد می کنیم یخ ساز تان را روی حالت غیر فعال (off) قرار دهید.
  3. پس از پیدا کردن فیلتر و خاموش کردن قسمت یخ ساز، شیر ورودی آب یخچال را ببندید تا آب به یخچال نرسد. سپس، شلنگ آب را از دو طرف فیلتر جدا نمایید. حال می توانید فیلتر قبلی را دور بیاندازید.
  4. فیلتر جدیدی را که خریداری کردید، بردارید. به آرامی و با دقت، شلنگ را به دو طرف آن وصل کنید. برای اطمینان از سفت شدن شلنگ و نشتی ندادن، آن را کمی بچرخانید.
  5. پس از اتمام پروسه، مجددا شیر ورودی یخچال را باز کنید. اگر یخ ساز را غیر فعال کرده بودید، آن را نیز فعال نمایید.
  6. پس از تعویض، باید با نگه داشتن دکمه Filter و یا دکمه های LOCK و ICE MAKER LOCK، باید چراغ و آلارم فیلتر یخچال دوو را خاموش کنید.

نکته مهم

اگر نتوانستید به درستی فیلتر یخچال‌تان را عوض کنید، نگران نباشید! تکنسین‌های تعمیر یخچال دوو تعمیراتو۲۴ برای ارائه خدمات سریع، با کیفیت و با گارانتی به شما حاضر هستند!

تماس با تعمیراتو 24

هزینه تعویض فیلتر یخچال دوو چقدر است؟

تعویض اشتباه چراغ یخچال های دوو، می تواند علت روشن ماندن چراغ و آلارم فیلتر باشد. اگر یک بار برای این کار اقدام کردید و موفق نشدید و یا به کل توانایی تعویض فیلتر یخچال دوو را ندارید، پیشنهاد می کنیم این کار را به متخصصان تعمیر یخچال دوو ما بسپارید.

  • هزینه تعویض فیلتر یخچال دوو توسط تکنسین های ما، مبلغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. این خدمات سریع، با کیفیت و با ارائه ضمانت نامه خواهند بود.
  • همچنین لازم به اشاره است که شما می توانید فیلتر بیرونی و داخلی یخچال را نیز از ما تهیه کنید. این محصول با ضمانت اصالت و ضمانت پایین ترین قیمت عرضه می شوند.
  • شما برای مشاوره رایگان، درخواست تکنسین و خرید محصول می توانید با شماره ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ تماس بگیرید و یا با ما در واتس اپ در ارتباط باشید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان به مشکل و درخواست شما رسیدگی خواهند کرد.

چه زمانی باید فیلتر یخچال را تعویض کنیم؟

اطمینان از مصرف آب پاک و عاری از میکروارگانیسم های مضر اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه های انجام این کار، تعویض به موقع فیلتر آب یخچال است. اگر میزان سختی آب مصرفی شما بالا باشد، مواد معدنی بیشتری در آن وجود دارد که می تواند باعث اشباع فیلتر شما شود. همچنین در صورتی که میزان آب مصرفی شما بیش از حد متوسط باشد، ممکن است نیاز باشد زودتر فیلتر آب خود را تعویض کنید.

۱) چراغ فیلتر یخچال

در اکثر یخچال های ساید چراغ نشانگری وجود دارد که روشن می شود و به شما اطلاع می دهد که چه موقع زمان تعویض فیلتر یخچال شما فرا رسیده است. بسیاری از آنها قرار است بعد از مدت زمان مشخصی روشن شوند. با این حال، در برخی از مدل های جدید، بررسی وضعیت واقعی فیلتر یخچال متفاوت است و فقط درصورت کثیف بودن فیلتر این چراغ روشن می شود.

۲) بررسی تقویم

اتفاق نظر بین اکثر تولیدکنندگان یخچال این است که شما باید هر شش ماه فیلتر یخچال خود را عوض کنید، شبیه تعویض منظم روغن در اتومبیل پس از یک دوره خاص.

برخی از یخچال ها حتی دارای برچسب هستند که در آن می توانید تاریخی را که فیلتر فعلی را نصب کرده اید یادداشت کرده و زمانی که آن را تعویض کردید هم ثبت کنید. مطمئنا، یخچال هایی که به طور منظم و بیشتر استفاده می شوند ممکن است تعداد دفعات تعویض فیلتر آنها بیشتر باشد، بنابراین ممکن است این یک جدول زمانی دقیق نباشد.

۳) جریان کند آب

اگر آب خروخی یخچال شما کندتر از حد معمول است، می تواند به دلیل ایجاد رسوبات معدنی در فیلتر یخچال باشد. این نشان می دهد فیلتر شما وظیفه خود را انجام داده و از ورود آلودگی ها به آب مصرفی شما جلوگیری می کند.

اندازه یخ های یخچال می تواند نشان دهنده مسدود بودن فیلتر یخچال باشند. اگر اندازه مکعب های یخ تولیدی یخچال در حال کوچکتر شدن هستند و دستگاه توزیع کننده یخچال کندتر کار می کند، ممکن است نشان دهنده پایان عمر مفید فیلتر یخچال باشد.

علامت filter change در یخچال دوو

۴) طعم ناخوشایند آب

یک فیلتر آب قدیمی می تواند طعم آب آشامیدنی شما را تغییر دهد. بنابراین، اگر متوجه تغییر طعم آب شدید باید به فکر نصب فیلتر جدید باشید. همچنین ممکن است آب مصرفی شما دارای بافتی با دانه های رسوب باشد، که نشان می دهد رسوب با گذشت زمان جمع شده و دیگر نمی تواند فیلتر شود.

۵) ظاهر غیر عادی

یخ تیره و غیر شفاف نشانه واضحی است که  فیلتر آب یخچال شما نیاز به تعویض دارد. اگر فیلتر شما نیاز به تعویض داشته باشد، می توانید با دیدن رنگ آب خروجی نیز تشخیص دهید زیرا ممکن است به رنگ تیره باشد.

۶) به بو توجه کنید!

آیا آب و یا یخ خروجی یخچال بوی بدی می دهد؟ بوها ممکن است به دلیل تجمع مواد معدنی، رسوبات و باکتری هایی باشد که دیگر فیلتر نمی شوند.

۷) یک آزمایش انجام دهید.

اگر می خواهید بدانید که فیلتر یخچال شما به درستی کار می کند یا نه؟ یک آزمایش ساده می تواند جواب شما را بدهد. مقداری آب فیلتر شده را در لیوان بریزید و صبر کنید. اگر فیلتر آب شما آماده تعویض باشد، رسوبات در بالا یا پایین لیوان ظاهر می شوند.

علت چشمک زدن چراغ فیلتر یخچال ساید دوو چیست؟

اگر فیلتر یخچال دووی خود را عوض کردید و همچنان چشمک می زند، تنظیم مجدد یا ریست کردن را باید امتحان کنید. برای ریست فیلتر یخچال دوو (علامت filter change در یخچال دوو)، از راهنمای زیر استفاده کنید.

  • راه اول: اگر یخچال شما دارای دکمه ” Filter Reset” در قسمت سمت چپ پایین کنترل پنل می باشد، کافیست این دکمه را نگه دارید تا دیگر چراغ چشمک نزند.
  • راه دوم: دکمه های ” Ice Maker Lock” و ” Lock” را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید. تا ۳ ثانیه به این کار ادامه دهید تا چراغ فیلتر ریست شود و دوباره بازنشانی شود.

هر یخچال، روش مختص به خود را برای ریست کردن دارد؛ یخچال های سامسونگ نیز برای ریست کردن فیلتر شان، ۷ راه مختلف دارند! اگر شما هم متعجب شدید، مقاله آموزش ریست فیلتر یخچال ساید سامسونگ را مطالعه کنید.

نکته مهم

اگر مشکل جدی در یخچال فریزر دووی شما وجود دارد، بهتر است با متخصصین خدمات پس از فروش دوو تماس بگیرید تا به شما در عیب یابی یخچال تان کمک کنند

تماس به موقع با تکنسین های ماهر، در زمان هایی که ریست مشکل دستگاه را حل نمی کند، باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد. برای دریافت سریع ترین و مقرون به صرفه ترین هزینه های تعمیر تخصصی یخچال، کافیست روی بنر زیر کلیک کنید!

جشنواره بهاره تعمیراتو24

سوالات متداول

علت اینکه چراغ فیلتر یخچال دوو به رنگ نارنجی و قرمز در می‌آید، چیست؟

زمانی که چراغ جایگزین فیلتر نارنجی می‌شود، نشان دهنده این است که باید به زودی فیلتر را تعویض کنید. همچنین علت قرمز شدن چراغ نشانگر فیلتر می‌تواند به خاطر اینکه جریان آب به دستگاه پخش یا یخ ساز کاهش یافته است، باشد. در چنین شرایطی، کارتریج فیلتر باید تعویض شود.

چرا چراغ و علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو پس از تعویض فیلتر همچنان روشن است؟

چند دلیل احتمالی برای روشن شدن چراغ و علامت فیلتر روی یخچال ساید دوو وجود دارد. ممکن است این چراغ نشان دهنده فرارسیدن زمان تعویض فیلتر یخچال دوو باشد. گاهی نیز به دلیل اینکه فیلتر جدید را اشتباه نصب کرده‌اید، چراغ فیلتر روشن می‌ماند. در نهایت، بسته به مدل، ممکن است چراغ فیلتر روشن بماند تا زمانی که پس از تعویض فیلتر آب یا نصب صحیح، آن را به صورت دستی مجدد تنظیم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری