علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ
۶ آذر ۱۴۰۲

علت یخ درست نکردن یخچال ساید سامسونگ چیست؟

محتوای جدول

یخچال های جدید این امکان را به ما می دهند که بدون معطلی، به تکه های یخ دسترسی داشته باشیم. این ویژگی بسیار کاربردی است، به خصوص در فصول گرم سال. با این حال، ممکن است وقت هایی پیش بیاید که یخچال سامسونگ یخ نمی سازد و شما مجبور می شوید خودتان قالب یخ آب کنید. با ما در مرکز تعمیر یخچال سامسونگ تهران همراه باشید تا علت و راه حل یخ نساختن یخساز یخچال های ساید بای ساید سامسونگ را برسی کنیم.

برای راحتی شما، خلاصه نکات این مقاله را داخل پادکست زیر آورده ایم:

یخ ساز یخچال سامسونگ چقدر باید یخ تولید کند؟

زمانی که یخ ساز یخچال سامسونگ تان به طور معمول کار می کند، باید در حدود ۱۲۰ تکه یخ در روز تولید کند. این به این معنی است که دستگاه در حدود هر ۹۰ دقیقه، یک سینی یخ تولید می کند. با این حال در دو حالت میزان تولید یخ تغییر می کند.

  • تازه نصب بودن یخچال: اگر یخچال سامسونگ تان به تازگی نصب شده است، ممکن است یخ ساز بین ۶ تا ۱۲ ساعت طول بکشد تا اولین یخ های خود را تولید کند.
  • فعال بودن گزینه power freeze: این حالت قادر است کمپرسور را تا ۱۰ ساعت به طور مداوم فعال نگهدارد. Power freeze سرعت یخ سازی را افزایش می دهد، به طوری که یک سینی یخ در ۵۵ دقیقه تولید می شود. در دفترچه راهنمای یخچال فریزر سامسونگ، در مورد این حالت توضیح داده شده است.

چگونه بفهمیم یخ ساز یخچال سامسونگ کند کار می کند؟ اگر تنها بین ۵۰ تا ۹۰ تکه یخ تولید می شود، احتمالا یخساز شما مشکل پیدا کرده است.

علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ چیست؟

علت یخ نساختن یخچال ساید بای ساید سامسونگ چیست؟

  1. تنظیم نبودن دمای فریزر
  2. خاموش بودن یخساز یخچال
  3. مشکلات فنی یخساز
  4. ریست نکردن فیلتر یخچال
  5. تعویض نشدن فیلتر یخچال سامسونگ
  6. کم بودن فشار آب
  7. بسته بودن یا معیوب بودن شیر ورودی

در ادامه هر دلیل یخ نساختن یخچال ساید بای ساید سامسونگ را به صورت کامل شرح داده ایم. اما اگر مشکل‌تان برطرف نشد، برای تعمیر یخچال سامسونگ‌تان از شماره‌های نمایندگی استفاده کنید:

تماس با تعمیراتو 24

۱- بالا یا پایین بودن دمای فریزر

اگر یخ ساز سامسونگ شما یخ نمی سازد ، مدام یخ می زند و یا تکه های کوچک یخ درست می کند، بهتر است دمای فریزر خود را برسی کنید. اگر دمای فریزر خیلی بالا باشد، ممکن است اجزای یخ ساز یخ بزند و مانع کارکرد صحیح آن بشود. از طرفی، اگر دمای فریزر خیلی بالا باشد، یخچال گرم می شود؛ این امر مانع ساخت یخ می شود و یا یخ ها کوچک و بد شکل می شوند.

بسته به مدل یخچال، دمای توصیه شده متفاوت است؛ اما توصیه می شود دمای فریزر را بین ۰ تا ۲ درجه فارنهایت نگه دارید.

دمای فریزرتان تنظیم نمی شود؟ مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال سامسونگ را بخوانید!

۲- خاموش بودن یخ ساز

یک علت دیگر یخ نساختن یخچال ساید بای ساید سامسونگ ، خاموش بودن یخ ساز است. اگر یخساز اشتباها خاموش شده باشد، به کلی روند تولید یخ متوفف می شود.

همانطور که در تصویر زیر می بینید، در روی کنترل پنل یخچال های سامسونگی که یخ سازشان بیرونی است، دکمه ICE ON و ICE OFF وجود دارد. اگر دکمه ICE ON روشن باشد، یعنی یخساز فعال است؛ اگر هم نشانگر ICE OFF روشن باشد، به معنی غیر فعال بودن یخساز است.

خاموش بودن یخساز یخچال سامسونگ

۳- نیاز به ریست یخساز

زمان هایی که یخساز یخچال سامسونگ یخ نمی سازد  ، ممکن است ریست کردن یخساز به شما کمک کند. برای اطلاع از مراحل دقیق ریست یخساز خود به دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ تان مراجعه کنید و یا مقاله آموزش ریست فیلتر یخچال ساید سامسونگ را مطالعه فرمایید و یا ویدیوی زیر را ببینید.

به طور عمومی، روش ریست کردن یخساز یخچال سامسونگ به روش زیر است:

  • سطل یخ را بردارید.
  • دکمه تست را در کنار یا پایین یخساز پیدا کنید.
  • دکمه را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صدای زنگ را بشنوید.
  • سطل یخ را جایگذاری کرده و ببینید آیا صدای تولید یخ می آید یا خیر.

برای ریست یخساز یخچال سامسونگ خود می‌توانید ویدیویی که برای‌تان تهیه کرده‌ایم را مشاهده کنید:

راهنمای ریست کردن یخساز یخچال سامسونگ

۴- گرفتگی فیلتر آب یخچال

اگر متوجه شدید که یخساز سامسونگ تان با آب پر نمی شود، ممکن است نیاز به تعویض فیلتر آب داشته باشید. زمانی که فیلتر با آلاینده ها مسدود شود، جریان آب به یخساز محدود شده و ممکن است تولید یخ متوقف شود. یکی دیگر از علائم گرفتگی و انقضا فیلتر آب یخچال، بو و طعم بد آب است که ناشی از ناخالصی های فیلتر می باشد. شما هر ۶ ماه یک بار باید فیلتر آب یخچال تان را تعویض کنید.

برای خرید فیلتر یخچال اورجینال از تعمیراتو۲۴ و تحویل درب منزل، با شماره ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ تماس بگیرید و یا در واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

اگر فیلتر یخچال به درستی نصب نشده باشد و یا فیلتر OEM نباشد، جریان آب به یخچال محدود می شود. پیشنهاد می شود برای تعویض فیلتر مطابق دفترچه راهنما پیش بروید و یا با تکنسین تماس بگیرید.

گرفتگی فیلتر آب یخچال
یخ نساختن یخساز ساید سامسونگ

۵- فشار کم آب

یخ ساز شما برای درست کردن یخ، به فشار آب کافی نیاز دارد. اگر موارد قبل را امتحان کردید، فشار آب را نیز برسی نمایید تا علت یخ نساختن یخچال ساید بای ساید سامسونگ تان را پیدا کنید.

برای تست فشار آب یخچال سامسونگ مراحل زیر را دنبال نمایید.

  • برای یخچال هایی که پخش کننده یخ و آب آن در بیرون است: پدال آبسردکن را برای ۶ ثانیه نگه دارید. اگر حداقل ¾ لیوان شما پر شده است، فشار آب کافی است.
  • برای یخچال هایی که دیسپنسر آن ها بیرونی نیست: شیر ورودی آب را بسته و لوله آب یخچال را قطع کنید. آب شلنگ ورودی یخچال را مستقیما داخل لیوان بریزید. اگر با گذشت ۶ ثانیه حداقل ¾ لیوان پر نشده بود، ممکن است لازم باشد از لوله کش کمک بگیرید.

۶- خرابی شیر ورودی آب

آیا فشار آب کافی است و فیلتر آب نیز به تازگی عوض شده است؟ در این حالت ممکن است علت علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ شما شیر ورودی آب باشد. این شیر برقی در زمانی که یخچال به آب نیاز دارد، باز و بسته می شود. در نظر داشته باشید که بدون فشار آب کافی، شیر به درستی کار نخواهد کرد. قبل از ارزیابی شیر ورودی آزمایش بالا را انجام دهید و مطمئن شوید فشار آب حداقل ۲۰ PSI است.

در صورتی که فشار آب کافی است اما همچنان به یخساز آب نمی رسد، ممکن است شیر ورودی معیوب باشد. شیر ورودی قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد.

 اگر دانش لازم را دارید، با مقاله آموزش تعویض شیر برقی آب یخچال  پیش بروید تا مجبور به پرداخت هزینه نباشید.

در صورتی که دانش و تجربه فنی ندارید، هرگز به تنهایی اقدام به تعمیر نکنید و از تکنسین کمک بخواهید. برای دریافت خدمات تعمیر یخچال ساید سریع، باکیفیت، مقرون به صرفه و با ضمانت ۶ ماهه در تهران، با شماره های زیر تماس بگیرید.

۷- خرابی موتور یخساز

اگر حتی بعد این ۶ دلیل نتوانستید مشکل را حل کنید، ممکن است موتور یخ ساز و یا کل مجموعه یخساز یخچال تان خراب شده باشد.

ماژول یخساز قطعه است که چرخه یخسازی را کنترل می کند. وقتی این قسمت از کار بیافتد، یخساز نمی تواند یخ های جدید را آزاد کند. در صورت وجود قطعه معیوب، باید کل مجموعه یخساز عوض شود؛ چرا که به ندرت قطعات به صورت جداگانه فروخته می شوند.

 موتور یخساز یخچال

۸- یخ زدن سطل یخساز

دلیل دیگر یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ شما می تواند یخ زدن سطل باشد.در صورتی که مدت زیادی است از یخ سازتان استفاده نکردید، ممکن است یخ زده باشد و مانع رسیدن یخ به پایین گردد.

 اگر همه مراحل بالا را امتحان کردید اما همچنان یخ ساز سامسونگ تان کار نمی کند، سعی کنید تمامی یخ های سطل را آب کنید و به دستگاه فرصت دهید تا مجددا یخ تولید کنید. اگر یخ زدایی سطل مشکل را حل نکرد، کل یخچال را یخ زدایی کنید.

تمامی مواد غذایی یخچال را خارج کنید، دستگاه را خاموش کرده و از برق بکشید. اجازه دهید تمامی یخ ها باز شده و انسداد پخش کننده یخ از بین برود.

گذشته از یخ زدایی دستی، اکثر یخچال های مدرن سامسونگ دارای گزینه ای برای دیفراست هستند. اگر روی نمایشگر یخچال گزینه ای با عنوان defrost می بینید از آن استفاده کنید. اگر مشکل حل نشد، می توانید با شماره ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید! در صورت نیاز می توانید درخواست تکنسین به سراسر تهران را نیز داشته باشید.

دلیل یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ

۹- یخ زدگی شلنگ آب

شاید دور از ذهن باشد، اما یخ زدگی شلنگ یک علت یخ درست نکردن ساید سامسونگ است. علاوه بر انسداد شلنگ، یخ زدگی آن نیز مانع ساختن یخ می شود. حتی اگر بخش کوچکی از شلنگ آب یخ زده باشد، فرآیند رسیدن آب به یخ ساز مختل می شود.

گاهی نیز علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ به‌خاطر وجود اختلال در عملکرد سیستم برق‌رسانی است. بسیار پیش‌آمده است که به علت وجود اختلال در عملکرد برق‌رسانی به یخچال، این دستگاه قادر به انجام عملیات یخ‌سازی نیست. در چنین شرایطی حتی با وجود یخ در منبع یخ‌ساز، با فشاردادن دکمه یخ خالی نمی‌شود. برای رفع این مشکل لازم است تا یخچال ساید را جلو کشیده و تمامی اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید. سپس در صورت خرابی اتصالات یخچال، از یک تکنسین تعمیر یخچال ساید بای ساید جهت تعویض اتصالات کمک بگیرید.

گاهی نیز علت خرابی یخساز یخچال سامسونگ به‌خاطر خرابی ترموستات است. در چنین شرایطی لازم است تا ترموستات دستگاه توسط مورد بررسی قرار بگیرید. برای تنظیم ترموستات مراحل زیر باید انجام شود:

  • ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که یخچال ساید سامسونگ روی دمای بسیار مناسبی تنظیم شده باشد.
  • چنانچه دما بیش از حد پایین باشد، آب در ابتدای ورود یخ شده و به‌هیچ‌وجه به قالب‌های یخ نمی‌رسد تا یخچال بتواند عملیات یخ‌سازی را انجام دهد.
  • با استفاده از دفترچه راهنما و یا مشاوره با تکنسین‌های مجموعه تعمیراتو۲۴ ترموستات را در یک دمای مناسب تنظیم کنید.
  • چنانچه ترموستات خراب شده باشد، نیاز است تا این قطعه به طور کامل تعویض شود.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر، علائم خرابی ترموستات یخچال را مطالعه کنید.

گاهی نیز ممکن است که علت یخ درست نکردن یخچال ساید سامسونگ، به هنگام جابه‌جایی یخچال رخ‌داده باشد و تصادفاً دستتان به یخ‌ساز اصابت کرده و آن را غیرفعال کرده باشید. حتماً برای رفع این مورد بازوهای فلزی که یخ‌ساز ساید سامسونگ را کنترل می‌کنند پیدا کرده و در وضعیت پایین قرار دهید.

کلام آخر

اگر همچنان نتوانستید علت یخ نساختن یخچال ساید سامسونگ را پیدا کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که از فردی حرفه ای کمک بگیرید. تکنسین ها می توانند پیچیده ترین مشکلات را در زمان کم و بدون آسیب به دستگاه برطرف کنند.

تعمیراتو۲۴ در کنار شماست که نه تنها برای دستگاه های سامسونگ، بلکه تعمیرات یخچال بوش، دوو، ال جی و… شما کمکی باشد. برای استفاده از سرویس های تعمیراتو۲۴، با شماره ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری