فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

قطعا همه ما نام فیلتر به گوشمان خورده است و از کاربردهای فراوان آن اگاه هستیم. با این حال شاید ندانید که لباسشویی هم دارای فیلتر می‌باشد و این قطعه مهم، نقش پررنگی در پروسه تخلیه دارد. در ادامه همراه ما در تعمیراتو۲۴ باشید، تا بفهمیم فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟ و چگونه باید از آن مراقبت کنیم.

فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی

فیلتر تخیله ماشین لباسشویی شما نقش مهمی در جلوگیری از مشکلات تخلیه دارد. این قطعه مهم تضمین می‌کند که هیچ ماده خارجی (مانند تکه پارچه، سنجاق، دکمه، سکه) به جز آب کثیف عبور نمی‌کند و ماشین لباسشویی تان به درستی تخلیه می‌شود.

اگر ماشین لباسشویی فیلتر تخلیه نداشته باشد، موارد اضافه وارد درام ماشین می‌شود و در چرخه شستشو اختلال ایجاد می‌کند.

فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

آیا فیلتر ماشین لباسشویی نیاز به مراقبت دارد؟

اگر در مراقبت از فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی تان سهل انگاری کنید، باید خودتان را برای مشکلاتی مثل تخلیه نشدن ، ارور های ماشین و تمیز نشدن لباس هایتان آماده کنید. این ها برخی از اتفاقات جزئی هستند، در مواردی ممکن است ماشین لباسشویی شما به طور کلی از کار بیافتد.

همانطور که قبل تر به سوال فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟ پاسخ دادیم، فهمیدیم که فیلتر برای گیر انداختن پرزها، دکمه ها و دیگر اشیایی که به طور تصادفی وارد لباسشویی می‌شوند، طراحی شده است. از آنجایی که این موارد در فیلتر باقی می‌مانند، باید قبل از بروز انسداد، آن ها را بردارید.

 اگر فیلتر با پرز یا موارد دیگر پوشانده شود، آب به درستی از ماشین لباسشویی شما خارج نخواهد شد و لباس های شما حتی بعد از اتمام شستشو هم کثیف می‌ماند. گاهی اوقات هم انسداد فیلتر، می‌تواند باعث باز نشدن قفل خودکار شود، زیرا ماشین فکر می‌کند همچنان در درام آب وجود دارد. همه این موارد، می‌تواند به سیستم لباسشویی آسیب بزند، به همین دلیل مراقبت و تمیز کردن منظم فیلتر تخیله، ضروری است.

توجه کنید در زمان هایی که لباس هایی مثل پارچه های حوله ای را می‌شویید، احتمالا کرک و پرز زیادی در دستگاه باقی می‌ماند؛ بنابراین حتما فیلتر باید بعد شستشوی آن ها تمیز شود.

محل قرارگیری فیلتر تخلیه لباسشویی

نشانه های نیاز فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی به تمیز کردن، چیست؟

اکثر افراد به کلی از فیلتر لباسشویی شان غافل می‌شوند و آن را تمیز نمی‌کنند. تمیز کردن فیلتر هم بخش مهمی از نگهداری لباسشویی است و باید آن را جدی بگیرید.

چندین نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد فیلتر لباسشویی تان نیاز به تمیز کردن و یا تعویض دارد. با این حال، همیشه نباید منتظر نشانه ها بود و بهتر است قبل از بروز آن ها، لباسشویی تان را تمیز کنید.

  • متوجه تجمع مواد شوینده یا نرم کننده روی لباس هایتان می‌شوید.
  • لباس هایتان به سرعت قبل، خشک نمی‌شوند.
  • لباس هایتان اصلا خشک نمی‌شوند.
  • آب به طور کامل از دستگاه خارج نمی‌شود.

همه این علائم نشان می‌دهند که شما باید بدون معطلی، فیلتر تخیله ماشین لباسشویی تان را تمیز کنید. اگر هرروز از دستگاه تان استفاده می‌کنید، ممکن است بر سرعت تمیز کردن فیلتر تاثیر بگذارد. با این حال گاهی اوقات تنها تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی این مشکلات را حل نمی‌کند و دستگاه شما با مشکل جدی تری روبه رو است. متخصصین تعمیر لباسشویی تعمیراتو۲۴، برای کمک به شما با سریع ترین سرعت و مناسب ترین قیمت، حاضر هستند.

فیلتر تخلیه در کجای لباسشویی قرار دارد؟

خوشبختانه فرآیند تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی آسان است. با مکان یابی و مراقبت از فیلترتان، عمر ماشین لباسشویی تان را افزایش می‌دهید و از هدر رفتن پول خود، جلوگیری می‌کنید.

فیلتر های لباسشویی باید به طور متوسط هر ۳ تا ۴ ماه یک بار تمیز شوند.

قبل از هر اقدامی، لباسشویی تان را باید خاموش کنید و از برق بکشید. مهم است که دستگاه شما در حالت خنثی باشد و سپس خاموش شود. پس از خاموش کردن دستگاه، لباسشویی را از برق بکشید و یا اگر به محافظ وصل است، آن را قطع کنید.

مطمئن شوید که دوشاخه لباسشویی را در جایی قرار دهید که با آب تماس نداشته باشد و خیس نشود. همچنین قبل از درآوردن فیلتر باید چند دستمال جلوی لباسشویی قرار دهید تا زمین خیس نشود.

در ماشین لباسشویی های درب جلو، فیلتر در گوشه سمت راست پایینی ماشین قرار دارد. در ماشین لباسشویی های قدیمی هم مکان فیلتر، در همان جا می‌باشد. معمولا این قسمت، دارای یک پوشش مستطیل شکل یا دایره ای دارد.

فیلتر تخلیه لباسشویی های درب بالا، اکثرا زیر همزن قرار دارد. اگر نمی‌توانید فیلتر تخلیه ماشین خود را پیدا کنید، باید به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید.

محل قرارگیری فیلتر تخلیه در لباسشویی های درب بالا

راه های باز کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی

راه های باز کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟ بعد از اینکه طبق مراحل بالا، مکان فیلتر تخلیه را پیدا کردید، باید درپوش آن را بردارید. اکثر درپوش ها با کشیدن آن ها به بیرون، باز می‌شوند، اما بعضی درپوش ها دارای قفل کودک هستند که برداشتن آن ها، کمی چالش برانگیز تر است. برای برداشتن این نوع از درپوش ها، می‌توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید.

در ماشین لباسشویی های درب بالا، باید در زیر همزن به دنبال فیلتر باشید. برای این کار اول همزن و سپس درپوش آن را بردارید. دستتان را داخل شفت ببرید و پیچ را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید. با باز شدن پیچ، همزن را از دستگاه خارج کنید و درپوش فیلتر را بردارید.

حال که درپوش فیلتر را برداشتید، به راحتی می‌توانید فیلتر را از جایش خارج کنید. اگر فیلتر گیر کرده است، کمی آن را دستکاری کنید تا بیرون بیاید. با این کار موانعی مثل پرز یا مواد شوینده ای که ایجاد چسبندگی می‌کنند را از بین می‌برید.

روش تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

برای تمیز کردن فیلتر، ابتدا با استفاده از یک دستمال کاغذی هرگونه پرز و چسبندگی را جدا کنید. اگر لایه پرز و کثیفی ها ضخیم است، می‌توانید از یک برس کوچک مثل مسواک استفاده کنید.

در مرحله بعد، اگر این امکان وجود دارد،صافی فیلتر را جدا کرده و به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ قرار دهید.  با خیس کردن فیلتر، پرزها و مواد شوینده باقی مانده ای که با دستمال پاک نمی‌شود، از بین خواهد رفت.

اگر نمی‌توانید صافی فیلترتان را جدا کنید، آن را زیر آب داغ نگه دارید تا تمام کثیفی ها پاک شوند.

جدا از تمیز کردن فیلتر، خوب است پرز و باقی مانده های داخل دستگاه را هم تمیز کنید. اگر داخل درام ماشین لباسشویی پرز وجود دارد، با استفاده از یک دستمال یا اسفنج مرطوب، برای تمیز کردن آن استفاده کنید. همچنین اگر فیلتر تخلیه در گوشه سمت راست دستگاه است، شلنگ تخلیه را نیز از لحاظ پرز داشتن، برسی کنید.

پس از تمیز کردن فیلتر تخلیه، تمام مراحل گفته شده را به صورت معکوس انجام دهید. یعنی فیلتر را در جای خود قرار دهید و درپوش آن را محکم کنید. اگر هم فیلتر زیر همزن قرار دارد، ابتدا فیلتر را در جای خود بگذارید. سپس در پوش را محکم کنید، همزن را دوباره روی فیلتر قرار دهید و درپوش را سفت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری