مقایسه یخچال‌های سامسونگ و ال جی
۹ فروردین ۱۴۰۱

مقایسه یخچال های برند ال جی و سامسونگ

اگر شماهم به دنبال خرید یخچال برای منزل خود هستید، شاید بخواهید بدانید که یخچال‌های برند سامسونگ بهتر هستند یا ال جی؟ در ادامه با تعمیراتو۲۴ همراه باشید تا به مقایسه یخچال های برند ال جی و سامسونگ  بپردازیم.

یخچال‌های ال جی بهتر هستند یا سامسونگ؟

یخچال‌های برند ال جی و سامسونگ از نظر طراحی و عملکرد شباهت بسیاری به همدیگر دارند و رقبای قدیمی محسوب می‌شوند. تشخیص بهتر بودن سامسونگ یا ال جی می‌تواند سخت باشد؛ به همین دلیل این راهنمای دقیق مقایسه یخچال های برند ال جی و سامسونگ را، برای شما اماده کرده‌ایم. این راهنما شامل نقاط قوت وضعف و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد این دو یخچال می‌باشد.

معرفی یخچال‌های ال جی و سامسونگ

شاید ده سال پیش، سامسونگ و ال جی به اندازه امروز محبوب نبودند اما اکنون، دو برند برتر لوازم‌های خانگی در بازار هستند.

سامسونگ یکی از موفق ترین شرکت های الکترونیکی در جهان است. سامسونگ به لطف نوآوری، فناوری‌های جدید، طراحی شیک و کیفیت محصول، سهم قابل توجهی از بازار لوازم خانگی را در اختیار خود دارد.

یخچال‌های سامسونگ بسیار قابل اعتماد هستند و بسیار کاربر پسند می‌باشند؛ به همین دلیل با خرید یخچال‌های سامسونگ، طراحی و ساخت برتر را در دست خواهید داشت.

از طرفی دیگر، ال جی تنها برندی است که می‌تواند از نظر نوآوری و فناوری‌های پیشرفته، در مقابل سامسونگ بایستد. ال جی علاوه بر تولید محصولات باکیفیت، برای راحتی کاربر نیز اهمیتی ویژه قائل است.

در مقایسه یخچال های برند ال جی و سامسونگ ، تعدادی ویژگی و عوامل مختلف وجود دارد که بهتر است قبل انتخاب در نظر بگیرید. این‌ها عبارتند از نوع یخچال، طراحی و ویژگی‌های خاص.

مقایسه دو برند ال جی و سامسونگ

تنظیمات درب‌ یخچال‌های سامسونگ و ال جی

یخچال‌ها به طور کلی دارای چهار نوع در هستند.

  • یخچال درب فرانسوی
  • یخچال ساید بای ساید
  • یخچال فریزر پایین
  • یخچال فریزر تاپ

ال جی و سامسونگ با درب‌های نوآورانه خود، به صنعت یخچال‌ها رونق بخشیدند.

درب‌ یخچال‌های سامسونگ

سامسونگ درب یخچال‌های خود را به صورت زیر تولید می‌کند.

  • ساید بای ساید
  • درب فرانسوری
  • درب فرانسوری ۴ در
  • درب فلکس ( تکنولوژی که به شما اجازه می‌دهد به راحتی فریزی را یخچال کنید)

درب یخچال‌های ال جی

از طرف دیگر، ال جی نیز سبک درب‌های گسترده‌ای دارد. این مدل‌ها شامل یخچال‌های فریزر پایین و فریز بالا می‌شود؛ با این حال جالب ترین‌شان، ترکیب آن‌ها با مدل‌های درب فرانسوی و ساید با ساید است.

مقایسه درب یخچال های برند ال جی و سامسونگ

مقایسه شیک بودن یخچال های برند ال جی و سامسونگ

همانطور که اشاره کردیم، یخچال‌های برند ال جی و سامسونگ از نظر کارایی و سبکشان بسیار به هم شباهت دارند. ال جی ممکن است در ویژگی‌های نوآورانه برتری داشته باشد، اما سامسونگ به دلیل تلاش‌هایش در ساخت یخچال‌های بدون دسته، در طراحی و سبک پیشتاز است. این امر باعث می‌شود که یخچال‌های سامسونگ برای هر آشپزخانه‌ای مناسب باشند.

اکثر مردم هنگام خرید یخچال، به طراحی دسته‌ها توجه نمی‌کنند. اما هنگامی که یخچال در آشپزخانه قرار بگیرد، دسته‌های نامتناسب توجه را جلب می‌کند. بنابراین اگر قصد تعویض یخچال‌تان را دارید، به طراحی دسته‌ها و مطابقتشان با آشپزخانه نیز توجه کنید.

هم عمق با کانتر و یا تمام عمق بودن

هر دو برند ال جی و سامسونگ مدل‌های تمام عمق (full-depth) و عمق کانتر (counter-depth) دارند.

یخچال‌های “عمق کانتر”، طوری طراحی شده است که با کابینت‌ها در یک راستا باشد و هیچ‌ گونه بیرون زدگی نداشته باشد. از طرفی دیگر، یخچال‌های “تمام عمق” نسبت به کابینت‌ها بیرون زدگی دارند و نسبت به نوع سبک عمق کانتر، عمق بیشتری دارند.

مقایسه رنگ یخچال های برند ال جی و سامسونگ

یخچال‌های ال جی، در رنگ مشکی مات ضد زنگ و مشکی استیل ضد زنگ، استیل ضد زنگ، سفید ساده و نقره‌ای پلاتونیومی تولید می‌شوند.

یخچال‌های سامسونگ نیز شامل رنگ‎‌های سفید، سیاه، پلاتونیومی ضد زنگ، استیل ضد زنگ، استیل ضد زنگ صفحه لمسی، مشکی ضد زنگ صفحه لمسی، و توسکانی ضد زنگ صفحه لمسی می‌باشند.

هر برند چه ویژگی منحصر به فردی دارد؟

فناوری منحصر به فرد فلکس در یخچال‌های سامسونگ، به سادگی با فشار دادن یک دکمه، یخچال را به فریزر تبدیل می‌کند و برعکس. یک فناوری خنک کننده در یخچال نیز وجود دارد که به یکنواحتی دمای یخچال کمک می‌کند.

سری “فامیلی هاب” سامسونگ، از هوشمندترین یخچال‌های موجود در بازار است. این سری، ویژگی‌های خاصی مثل در لمسی، تکنولوژی فعال سازی و کنترل صوتی (دستیار Bixby) و هشدار دهنده اقلام موجود در یخچال را دارا است.

ال جی کمی نوآوری بیشتری را برای کاربران خود فراهم کرده است. نوآوری‌هایی در طراحی درب، مثل تکنولوژی اینستاویو، که دارای صفحه‌ای شیشه‌ای می‌باشد و با دو ضربه، محتویات یخچال را به شما نشان می‌دهد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بدون باز کردن یخچال، داخل آن را ببینید.

یخچال‌های سری Signature ال جی، یکی از بهترین‌های بازار هستند.علاوه بر داشتن روکش منصر به فرد و فناوری اینستاویو، در مدل LG Signature LUPXC2386N، بدون دخالت دست و تنها با ایستادن در مقابل یخچال، درب آن باز می‌شود. این مدل یخچال همچنین دارای تکنولوژی SmartThinQ می‌باشد که اجازه کنترل از راه دور یخچال را به کاربر می‌دهد.

آیا قابلیت اتصال دارند؟

در مقایسه یخچال های برند ال جی و سامسونگ  ، باید بگوییم هر دو برند، آپشن اتصال Wi-Fi را دارند. معمولا این ویژگی در یخچال‎های رده بالا و گران قیمت دیده می‌شود.

یخچال‌های با قابلیت اتصال سامسونگ به مدل فامیلی هاب محدود می‌شوند. در این سری شما با صدا نمی‌توانید یخچال را کنترل کنید، اما به لطف دستیار Bixby، می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید.

گذشته از سامسونگ، نیمی از یخچال‌های ال جی قابلیت اتصال دارند. این به این معنی است که با خرید یخچال‌های ال جی، شانس داشتن یخچال اتصال پذیر بیشتری دارید. با نصب برنامه یخچال ال جی، می‌توانید ویژگی عیب یابی هوشمند را فعال کنید و به راحتی یخچال را از راه دور کنترل کنید.

قابلیت اتصال یخچال‌های سامسونگ و ال جی

کلام آخر

هر دو یخچال ال جی و سامسونگ از نظر کیفیت مشابه هستند و بهترین موتورها و قطعات را دارا هستند. به همین دلیل می‌توانند به عضو عالی و قابل اعتماد آشپزخانه شما تبدیل شوند. با این حال اگر به دنبال طراحی‌های شیک‌تر و ظاهری یکپارچه‌تر هستید، یخچال‌های سامسونگ ممکن است بهترین انتخاب ممکن برای شما باشند.

از طرفی دیگر، اگر به دنبال یخچالی با راحتی بالا و نوآوری‌های منحصر به فرد هستید، شاید بهتر باشد که به سمت یخچال‌های ال جی بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری