جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت ارور E15 در ماشین ظرفشویی بوش

یکی از رایج‌ترین ارورهای ماشین ظرف‌شویی بوش برای کاربران این برند ارور e15 است. در این مقاله از تعمیراتو ۲۴ موضوع موردبحث ما، علت و نحوه رفع ارور e15 ظرفشویی بوش است. این مقاله توسط تیم تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در تهران تعمیراتو ۲۴ تهیه شده است.

فهرست مطالب

معنی ارور e15 ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی‌های نسل جدید بوش مجهز به سیستم توقف آب مجهز هستند؛ بنابراین اگر آب نشت کند، خطای e15 یا سایر ارورهای ظرفشویی بوش روی صفحه ظاهر می‌شود .

ارور ظرفشویی بوش E15 به این معنی است که احتمال نشت آب در ماشین ظرف‌شویی وجود دارد و باعث جمع‌شدن آب روی درب زیرین دستگاه شده است.

علت ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش

علت ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش چیست؟

ارور E15 در ظرفشویی بوش نشان می دهد که سوئیچ ایمنی، وجود آب را در کابین ماشین ظرفشویی تشخیص داده است. به همین دلیل سیستم محافظت در برابر نشتی دستگاه فعال شده است.

هنگامی که آب در سینی زیر ماشین ظرف‌شویی بوش جمع می‌شود، شناور استایروفوم (Styrofoam) زیر دستگاه باعث فعال‌شدن و بسته‌شدن میکروسوئیچ تأمین آب می‌شود، در نتیجه با نمایش خطای e15 مواجه می‌شوید.

در ادامه علت و نحوه رفع ارور ظرفشویی بوش e15 را توضیح می‌دهیم. اگر نتوانستید مشکل دستگاه را به تنهایی حل کنید، تیم تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران تعمیراتو ۲۴ کنار شماست!

علت ارور  e15 ظرفشویی بوش

۱- آب در کف ظرفشویی پخش شده است.

ماشین‌های مدرن بوش، به یک سیستم جلوگیری از نشتی به نام آکوا استاپ یا شیر برقی ظرفشویی مجهز هستند. اگر ماشین ظرفشویی نتواند آب کثیف را تخلیه کند، این سیستم فعال می شود تا از نشتی جلوگیری کند.

معمولا این سیستم به درستی مشکل نشتی را تشخیص می دهد و درست در زمان مناسب، آن را متوقف می کند. اما اگر آبی در کف ظرفشویی نمی بینید، ممکن است شیر برقی یا همان آکوا استاپ خراب شده باشد. برای خرید این قطعه و درخواست تعویض آن میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید!

همین حالا
لوازم خانگی‌تان را با ضمانت
تعمیر کنید!

۲- از مواد شوینده نامناسب استفاده شده است.

در هنگام خرید به انتخاب نوع شوینده دقت کرده و هرگز به‌جای قرص ظر‌فشویی مخصوص، از شوینده‌هایی که برای شستن ظروف مناسب نیستند مانند ریکا و غیره استفاده نکنید. اگر نمی دانید از چه شوینده هایی باید استفاده کنید، حتما مقاله بهترین قرص های ماشین ظرفشویی را مطالعه نمایید.

۳- دستگاه شما در حال نشتی است.

بدنه ماشین ظر‌ف‌شویی بوش در صورت استفاده از مواد شوینده تقلبی، اشتباهات کاربری و غیره ممکن است دچار آسیب شده و نشت کند. این نشت آب معمولاً از داخل کابین یا محفظه تجهیزات است.

در چنین شرایطی می­توانید برای رفع نشتی دستگاه با یک تکنسین حرفه ای تماس بگیرید. اگر ساکن استان تهران هستید، میتوانید با شماره تماس ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ گرفته و در خواست اعزام اپراتور کنید. خدمات ما با ضمانت نامه انجام می گردد.

خرابی اکواستاپ ظرفشویی بوش

۴- بدنه داخلی ماشین ظرفشویی بوش ترک‌خورده است.

البته منظور از ترک، ریز سوراخ‌هایی است که در نتیجه واکنش نمک‌ها و مولکول های قطبی ایجاد شده‌اند. اگر نمک بیش از حد در مخزن وجود داشته باشد، به‌ مرور زمان، فضای اطراف آن را اکسید می‌کند و ریز سوراخ‌هایی در بدنه ماشین ظر‌ف‌شویی ایجاد می‌شود. اگر موتور برای مدت طولانی کار کند، از طریق این سوراخ‌ها آب به داخل کابین به پایین موتور نفوذ می‌کند و قطره‌ای آب به سمت ماشین ظرفشویی بوش می‌ریزد که پس از مدتی منجر به نمایش کد خطای e15 ماشین ظرفشویی بوش می‌گردد.

۵- شناور گیرکرده است.

یکی دیگر از دلایل نشت آب می‌تواند معیوب بودن سوییچ شناور باشد که ممکن است بتوانید خودتان آن را تعمیر کنید. اگر دانش فنی لازم را ندارید، از تکنسین‌های تعمیر لوازم خانگی تعمیراتو۲۴ کمک بگیرید.

 

۷- پارگی لوله‌ها یا شلنگ ها

نکته دیگری که هنگام مشاهده خطای e15 باید بررسی کنید، لوله و شلنگ معیوب است. در صورت بروز این مشکل باید لوله تخلیه و لوله اتصال آب را نیز بررسی کنید. البته گاهی مشکل از لوله نیست، بلکه ممکن است اتصالات و قطعات به‌درستی آب‌بندی نشده باشند. در برخی موارد با بررسی لوله‌ها و اتصالات می‌توان به‌راحتی  علت کد خطای e15 ماشین ظرفشویی بوش را شناسایی و برطرف کرد.

۸- بازوی آبپاش شکسته یا خراب شده است.

خراب‌شدن اسپری  آب‌پاش بازو با ایجاد فشار منفی باعث می‌شود آب به سمت عقب برگردد و در نتیجه شاهد نشت دستگاه خواهید بود.

همچنین بخوانید:  روشن شدن چراغ های ماشین ظرفشویی بوش

۹-سیستم زهکشی مسدود شده است

اگر دستگاه نشتی دارد، احتمالاً سیستم زهکشی مشکل دارد. یعنی یکی از این موارد فیلتر، شیلنگ یا فاضلاب مسدود شده است. اگر هر یک از این عناصر مسدود شده باشد، تخلیه آب به‌درستی انجام نمی‌شود؛ بنابراین اگر بقایای ذرات غذا فیلتر تخلیه را مسدود کند باید کاملاً تمیز شود، در صورت مسدود‌شدن لوله تخلیه باید تعویض شود و اگر فاضلاب خانه پر است، لوله‌کش باید مشکل فاضلاب را رفع کند تا مشکل زهکشی حل شود. همچنین در صورت شکستگی شیلنگ آب ورودی یا تخلیه، باید تعویض شوند.

برای تمیز کردن ظرفشویی می توانید مقاله نحوه جرم گیری ماشین ظرفشویی بوش را مطالعه نمایید.

رفع ارور E15 ماشین ظرفشویی بوش

نحوه رفع خطای E15 ظرفشویی بوش

گاهی اوقات علت و نحوه رفع ارور ظرفشویی بوش e15 ساده است و می‌توانید با تمیز‌ کردن فیلتر ماشین ظر‌شویی خود، رفع گرفتگی و شیلنگ‌های تخلیه یا رفع پیچ‌ خوردگی شیلنگ‌ها، این خطا را برطرف کنید. اما گاهی اوقات خرابی برد، سنسور نشتی و بازوی آب‌پاش باعث نشتی آب در ماشین ظر‌شویی و نمایش این کد خطا می‌شود. در این صورت باید از یک تکنسین برای تعمیر دستگاه کمک بگیرید. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات کلیدی نحوه رفع این ارور میپردازیم.

  1. دستگاه را با زاویه ۴۵ درجه به سمت راست کج کرده و دکمه پاور موتور را فشار ­دهید تا بچرخد.
  2. در عین‌ حال آب جمع‌شده در سینی موتور به یک‌طرف جمع می­شود تا ماشین ریست شود و خطا برطرف شود.
  3. توجه داشته باشید که این کار ممکن است موقت باشد و تنها برای زمان کوتاهی ارور را برطرف کند.
  4. برای عیب‌یابی و تعمیر دستگاه ابتدا باید دستگاه را جدا کرد و محل دقیق نشتی را پیدا و مشکل نشتی را برطرف کنیم.
  5. سپس باید پنل جلوی دستگاه باز شود و سینی آن بررسی گردد، در صورت وجود آب در داخل سینی باید کاملاً با دستمال جمع‌آوری شود و حداقل یک روز کامل اجازه دهید دستگاه کاملاً خشک شود.
  6. سپس می‌توانید از دستگاه استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که یافتن علت نشتی و رفع آن در اکثر موارد یک کار تخصصی است و باید توسط متخصص انجام شود.

چنانچه در مورد بررسی خطاهای دستگاه ظرفشویی نیاز به راهنمایی دارید، می­توانید مقاله راهنمای عیب یابی ظرفشویی بوش مورد مطالعه قرار دهید.

سخن آخر

برای حل مشکل علت و نحوه رفع ارور ظرفشویی بوش e15، ابتدا باید دستگاه را خاموش کنید، سپس آن را از برق بکشید و چند دقیقه صبر کنید تا سیستم ریست شود. سپس دستگاه را روشن کرده و دوباره برنامه را اجرا کنید. در صورت حل‌نشدن مشکل، برای بررسی دستگاه ابتدا آب را کف ظرف‌شویی ریخته، دستگاه را به سمت هر چهار پایه بچرخانید تا از عدم وجود سوراخ در بدنه و عدم آسیب به قطعات ماشین مطمئن شوید.

در صورت عدم رفع مشکل ارور E15 ماشین ظرفشویی های بوش ، میتوانید از خدمات ما بهره مند شوید!

جشنواره بهاره تعمیراتو24

سؤالات رایج

علامت e15 در ماشین ظرفشویی بوش به چه معناست؟

خطای e15 ظرفشویی بوش به معنی نشتی آب از دستگاه است. لازم است به هنگام مشاهده این کد خطا، سریعاً اطراف پایه‌های ماشین ظرفشویی بوش را از نظر نشتی و شیلنگ را از نظر آسیب یا پیچ خوردگی بررسی کنید.

آیا نقص در عملکرد صفحه کنترل ظرفشویی بوش می‌تواند موجب ارور e15 ظرفشویی بوش شود؟

بله! همانطور که می‌دانید، کد خطای Bosch E15 به علت نشت آب از کابین ظرفشویی است؛ اما این کد خطا در مواردی به علت نقص صفحه کنترل ایجاد می‌شود. چنانچه کد خطا ناشی از این مشکل باشد، کافی است تا دستگاه را ریست کنید. بعد از انجام ریست، حدوداً ۵ دقیقه منتظر باشید و سپس دستگاه را روشن کنید. تبریک! کد خطا e15 ماشین ظرفشویی بوش شما برطرف شده است.

چگونه کد خطای E15 در ظرفشویی بوش را برطرف کنیم؟

برای رفع ارور e15 ظرفشویی بوش می‌توانید با خدمات مشتری تعمیراتو۲۴ تماس بگیرید. متخصصین ما در تهران، کرج و مشهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل شما اعزام شده و مشکل دستگاه را برطرف می‌کنند.

آیا خدمات ارائه شده توسط نمایندگی تعمیر لوازم خانگی تعمیراتو۲۴ دارای ضمانت است؟

بله، تعمیراتو۲۴ تمامی لوازم خانگی شما، از جمله ظرفشویی بوش‌تان را با ضمانت ۶ ماهه کتبی تعمیر می‌کند.

2 پاسخ

  1. سلام خیلی ممنون از مقاله های مفید.من تکنسین شهرستان بندرعباس هستم که چندساله داره باکانال شمانصبتا اگاهی های نیاز رو تجربه میکنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری