جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.
هنگام افتادن درب یخچال چه کارهایی باید انجام شود؟
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱

هنگام افتادن درب یخچال چه کارهایی باید انجام شود؟

افتادن در یخچال اتفاقی نیست که کسی بخواهد تجربه اش کند. یخچال یک وسیله ضروری است و در خانه همه ما استفاده می‌شود. به غیر از ذخیره سازی غذا، به حفظ و خنک نداشتن مواد غذایی هم کمک می‌کند. وزن یک یخچال به طور متوسط ​​۲۵۰ پوند است و هنگامی که غذا در داخل آن ذخیره می شود، وزن آن حتی بیشتر هم خواهد شد. موارد زیادی ممکن است باعث شوند لولاهای درب یخچالتان شل شود و در از جا کنده شود. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل این اتفاق را برسی کنیم و بفهمیم هنگام افتادن درب یخچال چه کارهایی باید انجام شود؟

چرا درب یخچال می‌افتد؟

درست مانند سایز لوازم خانگی که ممکن است خراب شوند، یخچال هم می‌تواند معیوب شود. این اتفاق به قدیمی یا جدید بودن دستگاهتان  و میزان مراقبت شما از آن هم بستگی دارد. وقتی درب یخچال هنگام باز کردن آن می‌افتد، ممکن به این علت باشد که شما در را با نیروی خیلی زیادی باز کردید. همچنین مشکل داشتن یا شکستن لولاهای درب هم می‌تواند باعث این اتفاق شود.

احتمال بیشتری وجود دارد که معیوب شدن لولاهای دریخچالتان، دلیل افتادن آن باشد. لولاهای یخچال، قطعاتی هستند که درب یخچال را در سر جای خود نگه می‌دارد و به آن اجازه باز و بسته شدن می‌دهد.

هنگام افتادن این اتفاق، لازم نیست وحشت کنید. شاید خودتان بتوانید آن را تعمیر کنید و دوباره از آن استفاده کنید. با این حال، اگر موفق به تعمیر درب یخچالتان نشدید، تعمیرکاران حرفه ای یخچال تعمیراتو۲۴، با یک تماس یا پر کردن فرم، برای درست کردن یخچال شما آماده هستند.

چرا درب یخچال می‌افتد؟

هنگام افتادن درب یخچال چه کارهایی باید انجام شود؟

در پایین آموزش گام به گام تعمیر درب یخچالی که افتاده است را آورده‌ایم. این کار دانش فنی زیادی نمی‌خواهد و تا حدی ساده است. توجه داشته باشید که حتما طبق مراحل پیش بروید.

مرحله ۱: یخچال را از برق بکشید.

پس از افتادن درب یخچال تان، بهتر است آن را خاموش کنید و از برق بکشید. از آنجایی که در یخچال باز است، هوای خنک یخچال به خارج می‌رود و کمپرسور، برای جبران این نوسان دما و گرما باید سخت تر کار کند. با از برق کشیدن یخچال هم از هدر رفتن انرژی و زیاد شدن مبلغ قبض برق تان جلوگیری می‌کنید و هم از خطر برق گرفتگی در امان هستید.

مرحله شماره ۲: مواد غذایی را از یخچال خارج کنید.

پس از این که یخچال را کاملا از برق کشیدید، تمام محتویات یخچال را خالی کنید. در این فاصله بهتر است غذا ها را زیر کولر و یا یک مکان سر دیگر منتقل کنید؛ زیرا در حین تعمیر یخچال نمی‌توانید از آن استفاده کنید و این کار از فاسد شدن غذاها جلوگیری می‌کند.

این پروسه معمولا زیاد طول نمی‌کشد و شما می‌توانید دوباره مواد غذایی را به یخچالتان برگردانید.

مرحله شماره ۳: تمیز کردن فضای داخلی یخچال

بعد از بیرون آوردن مواد غذایی داخل یخچال، زمان بسیار خوبی برای تمیز کردن یخچال خواهد بود. این کار به طور مستقیم درب را تعمیر نمی کند، اما تمیز کردن آن نیز راهی عالی برای مشاهده سایر مشکلات یخچال و در خواهد بود. گاهی اوقات، اگر یخچال برای مدت زیادی تمیز نشود، کثیفی جمع شده و آن را خراب می‌کند.

مرحله ۴: برسی لولاهای درب

لولاهای درب را برسی کنید تا بفهمید آیا همچنان قابل استفاده هستند یا خیر. اگر توانستید آن را بپیچانید، یعنی آن ها سالم هستند و نیازی به خرید قطعه جدیدی نخواهید داشت. از آنجایی که در درجای خود نیست، به راحتی می‌توانید آن ها را بپیچانید. فراموش نکنید حتما آن ها را محکم ببندید تا درب یخچال دوباره نیافتد.

اگر لولای در شکسته است یا نمی‌توانید آن را سفت کنید، باید آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید.  لازم نیست نگران هزینه های خرید لولا باشید؛ لولاهای درب یخچال معمولا قیمت پایینی دارند.

علت افتادن درب یخچال چیست؟

مرحله ۵: تعمیر درب یخچال

اگر لولای درب تان نیاز به تعویض داشت، این مراحل را دنبال کنید. لولای قدیمی یخچال تان را بردارید و آن را با یک قطعه جدید جایگزین کنید. زمانی که لولاها را به در متصل می‌کنید، شخصی باید شما را در نگه داشتن درب کمک کند، چرا که حمل آن به تنهایی می‌تواند دست و پاگیر و دشوار باشد. در ضمن مطمئن شوید که تجهیزات مناسبی برای این کار دارید.

ابتدا لولاهای قدیمی را باز کنید و تمام پیچ هایی که می‌بینید، جدا کنید. سپس لولا را بردارید و در زیر آن یک حائل پلاستیکی خواهید دید. این حائل فضای بین لولا و یخچالتان را تامین می‌کند. اگر قطعاتی که تهیه کردید حائل پلاستیکی ندارد، می‌توانید از حائل قدیمی تان دوباره استفاده کنید.

بعد از این که لولا را برداشتید، قسمتی را خواهید دید که در آن گریس سفید وجود دارد. شما به آن برای لولای جدیدتان نیاز خواهید داشت؛ بنابراین فقط مقداری از این روغن بر روی آن بمالید. این کار درب را در هنگام باز و بسته شدن روان نگه می‌دارد.

در مرحله آخر، لولاها را در جایی که قرار داشتند، جا بزنید. پس از محکم کردن پیچ ها، اطمینان حاصل کنید که درب یخچال تراز است. این کار از ریختن مواد غذایی و یا مشکلات بسته شدن درب جلوگیری می‌کند. اگر طبق دستورالعمل ها پیش رفتید، کار شما تمام شده است. اکنون می‌توانید سیم برق یخچال را وصل کنید و دوباره از آن استفاده کنید.

چگونه درب یخچال را در جای خود بگذاریم؟

کلام آخر

پس از تعمیر درب یخچال، باز و بسته شدن آن را امتحان کنید. مطمئن شوید که درب و لولا ها به خوبی در سرجای خود هستند و در دوباره سقوط نمی‌کند. پس از این که برق را به دستگاه وصل کردید، فورا غذاها را در آن قرار ندهید. اجازه دهید یک الی دو ساعت یخچال خنک شود و بعد از آن مواد را به داخل دستگاه برگردانید.

گاهی اوقات، افتادن درب یخچال مشکلی نیست که شما از پس آن بر بیایید. اگر دانش فنی در مورد یخچال ندارید و یا حتی با انجام این مراحل هم مشکل شما حل نشد، زمان آن است که از یک فرد حرفه ای کمک بخواهید.تعمیرکاران یخچال باسواد تعمیراتو۲۴، در سریع ترین زمان، برای خدمات رسانی به شما عزیزان حاضر هستند.

اگر این مقاله برای شما مفید بوده، حتما نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری