ارور 5E ساید سامسونگ
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

ارور ۵e ساید سامسونگ

آیا با هر بار روشن شدن صفحه نمایش ارور ۵E روی یخچال ساید بای ساید سامسونگ شما چشمک می زند؟ مشکلاتی که یخچال در فرآیند دیفراست یا یخ زدایی با آن رو به رو می شود، علت کد خطای ۵E یخچال ساید بای ساید سامسونگ هستند. متاسفانه این ارور در اکثر مواقع نیاز به رسیدگی حرفه ای دارد.

با این حال با ما در تعمیراتو۲۴، مرکز تعمیر یخچال سامسونگ در تهران همراه باشید تا علت ارور ۵E یخچال ساید سامسونگ را برسی کنیم.

علت ارور 5E یخچال ساید سامسونگ

علت ارور ۵E یخچال ساید سامسونگ چیست؟

علت ارور ۵E یخچال ساید سامسونگ مشکل در سیستم یخ زدایی می‌باشد. این کد خطا معمولا با نقص در سیستم، مشکل در دیفراست و خرابی برد کنترل در ارتباط است.

سنسور دیفراست که مسئول ارتباط بین المنت حرارتی یخچال و تامیر آن است، رایج ترین دلیل کد خطای ۵E یخچال ساید بای ساید سامسونگ می باشد. عملکرد اصلی سنسور، ارسال سیگنال به تایمر در زمان هایی که المنت ها خاموش هستند، می باشد. با این کار المنت ها روشن شده و فرآیند یخ زدایی یا دیفراست آغاز می گردد.

سنسور دیفراست مانند یک سوئیچ بین تایمر و هیتر المنت یخچال عمل کرده و مقاومت آن در دمای معین تغییر می کند.

لازم به ذکر است که خطا ممکن است به دلیل خرابی فیلتر آب یا سنسور یخ ساز نیز رخ دهد. برای رفع این مشکل، سنسور دیفراست، فیلتر آب و سنسور یخ ساز (فریزر) را باید از نظر هر گونه ایراد برسی کنید.

متاسفانه در اکثر موارد رفع ارور ۵E در یخچال های ساید بای ساید سامسونگ نیاز به رسیدگی حرفه ای تکنسین دارد. اگر موفق به رفع مشکل نشدید، تکنسین های تعمیر یخچال ما آماده خدمات رسانی به شما در تهران می باشند.

چرا ارور ۵E موجب خرابی در یخچال می شود؟

خرابی سنسور دیفراست منجر به خرابی می شود. یخ مانع از جریان هوا می شود و از کار کردن فن جلوگیری می کند. در نتیجه، برخی از بخش های یخچال گرم و برخی دیگر یخ زده باشند.

بدین ترتیب یخچال نمی تواند درست کار کند؛ بنابراین، سنسور یخ زدایی به کار خود ادامه داده و دمای داخل دستگاه افزایش میابد. از طرف دیگر، زمانی که یک لایه ضخیم از یخ روی دستگاه تشکیل شود، یخچال قادر به کار نخواهد بود زیرا هیتر المنت کار نمی کند.

آموزش رفع ارور ۵E یخچال ساید بای ساید سامسونگ

اول از همه، شما باید احتمال نقص سیستمی را از لیست دلایل احتمالی حذف کنید. در این شرایط پیشنهاد می شود که  ریست کردن یخچال ساید سامسونگ را امتحان کنید. می توانید دستگاه را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه از برق بکشید یا دکمه های PowerCool و PowerFreeze را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه فشار دهید تا دستگاه بازنشانی شود.

توصیه می کنیم که دستگاه را از برق بکشید. اگر پس از راه اندازی مجدد، همچنان با کد خطای ۵E رو به رو هستید، باید اجزای داخلی را برسی نمایید.

علت کد خطای 5E یخچال ساید بای ساید سامسونگ

پیشنهاد ما این است که قبل از تست سنسور و اتصالات آن، محفظه یخچال را برسی کرده و در صورت وجود یخ روی دیواره های آن، قبل از تست یخ ها را با سشوار آب کنید. این کار ممکن است کد خطا را رفع کند، چرا که هوای سرد داخل کابین دوباره به صورت صحیح گردش می کند.

اگر با نحوه تست سنسور دما یخچال آشنا نیستید و مهارت فنی لازم را ندارید، کار را به فرد حرفه ای بسپارید. شماره ۰۲۱۲۶۲۹۲۰۲۸ برای مشاوره رایگان و درخواست تکنسین حاضر است.

تماس با تعمیراتو 24

تعمیر سنسور دیفراست یخچال

همانطور که اشاره کردیم، علت ارور ۵E یخچال ساید بای ساید سامسونگ می تواند خرابی سنسور باشد. برای دسترسی به سنسور باید پنل پشتی یخچال را باز کرده و جدا کنید. سپس با مولتی متر، تمامی کانکتور و اتصالات را برسی کنید تا مطمئن شوید همه در وضعیت درستی هستند.

قسمت های آسیب دیده را باید تعویض یا تعمیر کرده و آنهایی که شل شده اند را سفت کنید. این امر بسیار مهم است، چرا که از طریق این اتصالات است که سنسور با برد کنترل ارتباط بقرار می کند. در بدترین حالت، باید سنسور یخچال تعویض گردد. (برای خرید سنسور اورجینال یخچال، با شماره ۰۲۱۷۷۹۰۶۷۵۱ تماس بگیرید)

اگر سیم ها و کانکتورها در شرایط خوبی هستند، خود سنسور دیفراست را باید برسی کنید. توجه داشته  باشید که سیم و کانکتورها قابل تعمیر هستند، اما خود سنسور تعمیر نمی شود و فقط باید تعویض شود.

علت نوسان دمای یخچال ساید سامسونگ

تعمیر برد کنترل یخچال

اگر هیچ یک از مراحل ذکر شده بالا در رفع کد خطای ۵E یخچال ساید سامسونگ موفقیت آمیز نبود، محتمل ترین علت نقص در برد کنترل است.

ممکن است این نقص در اثر افزایش ولتاژ برق رخ داده باشد که باعث سوختن برخی از بخش ها شده است. اگر توانایی و مهارت لازم را دارید، برد را برسی کرده وسعی کنید قسمت های خراب را برسی و اتصالات را تمیز یا تعویض نمایید. با این حال، حتی اگر بتوانید برد را تعمیر کنید، مدت طولانی دوام نخواهد آورد.

توصیه می شود کل برد تعویض شود و این کار بهتر است به دست تعمیرکاران حرفه ای صورت گیرد.

بازنشانی کد خطای ۵E

برای ریست کردن کد خطای ۵۳ یخچال ساید سامسونگ از روش های زیر استفاده کنید:

  1. یخچال را به صورت دستی یخ زدایی کرده، از برق کشیده و درها را باز بگذارید. این کار همچنین به خنک شدن و بازنشانی قسمت هایی از سیستم یخ زدایی که ممکن است به دلیل کد خطا دچار مشکل شده اند، کمک کند.
  2. در حین یخ زدایی یخچال، درب پشت پنل اوپراتور را بردارید. پنل پشتی معمولا جایی است که سنسور دیفراست در آن قرار دارد. برداشتن قاب پشتی به آب کردن هرگونه تجع یخ در اطراف سنسور کمک می کند.
  3. پس از یخ زدایی، همه چیز را به یک حوله تمیز خشک کند. در صورت لزوم این کار را دوبار انجام دهید تا هیچ رطوبتی باقی نماند.
  4.  برای اجرای ریست، دکمه های Power Freeze و Power Cool را برای حداقل ۱۰ ثانیه یا تا زمانی که صفحه با صدای زنگ چشمک می زند، فشار دهید و نگه دارید. اگر یخچال تان این دکمه را ندارد، باید به دفترچه راهنمای یخچال سامسونگ تان مراجعه کنید تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

تعمیراتو 24

نماینده مجاز تعمیرات لوازم خانگی در تهران، مشهد و کرج

ایمیل ما
تماس با ما
دفتر مرکزی

خیابون کارون شمالی پ 38

شمال تهران: ولیعصر نرسیده ب پارک وی کوچه افق پلاک 40

شرق تهران

نارمک خیابان طاهری خیابان ملایری پلاک 10

درخواست سرویسکار فوری